Vad för ridstövlar?

R

Rebecca_R

Jag måste köpa nya ridstövlar.
Funderar lite på ett par sergio grasso, tkr dom är superfina, men är fortfarande lite velig.
Så vilka stövlar skulle ni välja om ni skulle köpa nya?:D
lägg in bild med ! :bump:

Sv: Vad för ridstövlar?

Jag ska beställa ett par Parlanti American Zip, mycket snyggare än SG enligt mej :angel: :love: :love:

114949396684.jpg

jo jag har funderat mycket på parlanti med :)
står nog faktiskt mellan parlanti o sg just nu

jag kan defenitivt rekomendera Parlanti. aldrig haft skönare :love:
dom sitter verkligen perfekt hela vägen!

jag har ett par F.lli Fabbri, suveräna! Fast svåra att få tag på i sverige efttersom det bara är i princip en som tar måtten o han är här när det är typ globen, falsterbo o scandinavium... beställde mina på Windsor i england...

www.stivalifabbri.it

JNJMGQNQEPDRG4.jpg

Ett par De Niro, själva stövlarna går på 358€ sedan är det frakt från Italien som jag inte har någon aning om vad den kan kosta :(:crazy::cry:
S_3601.jpg

Jag ska beställa ett par Parlanti American Zip, mycket snyggare än SG enligt mej :angel: :love: :love:

114949396684.jpg

Agree, hade också köpt dem! Har i dagsläget ett par Sarm Hippique, också supersköna o snygga tycker jag. (Sorry, orkar inte leta upp bild!)

Du ä den första jag har dett som också har sånna stövlar. Köpte mina begagnade i Saudi ska gissningsvis vara ca 15 år gamla, nu kan jag tyvärr inte ha dem längre men de är helt underbara. Mina är tobacco färgade.
Vad kostar sånna nya??

Är också ute efter nya stövlar och har kollat in Sarm Hippique, för de finns i en hästaffär som jag besöker ibland. Men jag tycker också att Parlanti ser snygga ut, men då måste man väl vänta tills gbg horseshow innan man kan få tag i dem??

Hmm.. de är jobbigt med stövlar tycker jag då butiker ofta har väldigt få märken!

kommer inte dom vara i Globen? :(

Finns det inga andra affärer förresten där man kan prova dom och beställa? eller är det bara på mässor?

Jo, de kommer säkert till Globen! Men jag syfta mer för min egen del, för jag är aldrig Globen utan åker till svenska mässan i gbg:)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
1 263
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar