Vad för Ras?

E

evrebellma

Hunden i fråga har jag sett 2 ggr, blivit helt förälskad.
Den är normalstor byggd som en RR, men mkt lättare och mer smäcker i modellen, stilig hund. Färgen jag sett är stålgrå, (finns kanske fler färger?) strävhårig. Det såg ut som om ögonfärgen va blå också ngt vitt.. Vet ngn vad det är för hundras jag talar om?
Tacksam för hjälp!!

//Isabelle, för övrigt Jack Russel ägare och planerar att köpa en RR i framtiden :love:

Sv: Vad för Ras?

Hmm..den första rasen jag tänker på är en Weimaraner.

weimaraner.jpg

Det är nog en weimaraner, finns både korthår och långhår. Färgen är allt från sand till stålgrå, men alltid grå. Tysk allroundjakthund som kan användas till det mesta inom jakt.

Ögonen är gula, men vissa är väldigt ljusa, på gränsen till gröna. De föds med blåa ögon sen ändras det.

//E - weimaranerägare

Japp, there it is!

Himla elegant och stilig hund! :love:

Du får gärna skriva mer om din Weimaraner!!

//Isabelle!

Loka...
Kan ju börja med att det är en väldigt krävande och svår ras, absolut ingen första hund och man bör vara beredd att lägga minst 2-3 timmar på träning om dagen om man skaffar en W. De är framavlade att gå på fält hela dagar och är en väldigt uthållig hund.
Numera kallar man det för allroundjakthund eftersom de går bra på eftersök och apporterar bra, kan även användas som stötande hund.

Hinner inte så mycket nu, men det är en rolig hund, dock svår som sagt och de flesta weimaraners har väldigt svårt för att vara ensamma och är enmanshundar. De bör få jaga eller jakttränas mycket, de som inte gör det brukar få stora problem.

Världens mest fotograferade hundras har jag hört nånstans, och visst är de vackra.

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 133
Senast: Inte_Ung
·
H
Hundhälsa Hej! Jag är en tjej på 16 år! Jag har länge velat ha en hund men mina föräldrar tycker inte att det är en bra ide då vi isf måste...
Svar
13
· Visningar
4 187
Senast: Luff
·
B
Hundhälsa Jag vet inte vad jag ska göra, jag behöver era råd....:confused: Det är så att jag har en Jack russel hane som är 6år. Han har alltid...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
21 293
Senast: Belethien
·
V
Övr. Hund Ngn/ngra kanske har läst min andra tråd, om att skaffa hund utan tidigare hundvana. Sitter nu och kollar runt på nätet för skojs skull...
Svar
9
· Visningar
2 191
Senast: _vizzla_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama