Vad för foder???

S

sannabroling

Jag ska ta en häst på foder, som får krafft, och kornkross.. han får den lättare varianten, alltså inte grov. men jag undrar om jag kan byta ut det mot grov på en gång, utan att stegvis ändra+? för han är ganska tunn... ska fortsätta med kornkross som vanligt och även ge han lite sojamjöl... vad tycker ni?

Sv: Vad för foder???

Det beror ju på ditt hö om det passar att ge. Börja med höanalys så blir det lättare att överblicka vad som är lämpligast att ge.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I