Vad för vagn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yahoo

Just nu har vi en Emmaljunga city cross till vår son på tio månader. Är jättenöjd med vagnen och Melker gillar den verkligen. Men eftersom vi bor på landet blir det ett jäklarns i och urlastande med vagnen, nu när dessutom halva kombiutrymmet går åt till hunden är det ännu jobbigare.

Är det för tidigt att köpa en sulky (nu snackar jag en gammal hederlig klassisk sulkymodell) att ha liggande i bilen och använda en sån när man typ ska på stan osv? Kommer inte att överge vår andra vagn än, men just för stadsturer typ när man åker till större stan och det blir att gå på stan och sen stanna på en affär här och en där (kundvagnar är ju bra, men det finns ju inte överallt).
 
Sv: Vad för vagn?

Vi köpte och använde vår första sittvagn när tösen var ett 5 månader pga att vi skulle till Californien och det var lite jobbigt att ta kombivagnen med. Det fungerade jättebra för oss. Det fanns en sele med i vagnen men den använde vi inte dels för att hon gallskrek hela tiden om vi satte på den, dels för att hon faktiskt satt stilla.

Jag misstänker att det du menar är det jag kallar paraplyvagn, en sådan som när man fäller ihop den så blir den som ett rör. Tror inte det ska vara några problem. Visst den är inte lika bekväm som en "riktig" vagn men som en extravagn för en tur på stan är den perfekt.:) Det är den vagnen vi har med oss nuförtiden när vi åker över och Jasmine trivs lika bra i den som i någon annan (vi har ju några att välja på:o )

Enda nackdelen med en sådan vagn är ju egentligen för vår egen del - om man shoppar mycket så får det inte plats under vagnen:angel:

/us_lover som får ha mannen med på shoppingrundan
 
Sv: Vad för vagn?

Om du funderar på att skaffa en sulky så finns det inga speciella hinder. Tänk bara på att du ska kunna fälla ruggen eftersom han sover ju antagligen fortfarnde mycket i vagnen. Bara för barnets skull. Gå bara in i en barnvagnsbutik och säg att du vill ha en sulky med större hjul (inte så jättebra med minihjul på grus mm) och fällbart ryggstöd så kn de säkert hjälpa dig. Det finns ju Sulkys som även har shoppingkorg under ex. Basson i danmark (basson.dk) och flera andra.......Lycka till med letandet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har idag en Emmaljunga, vi är nöjda med den förutom att den är enorm. Men dottern sover gott i den och den känns gedigen och rejäl...
2
Svar
22
· Visningar
2 204
Senast: ako
·
Småbarn Ni med barn i ålder 2 år och uppåt, vad har ni för vagn? Vi har en Cybex priam lux som vi köpte ny 2015 men dottern börjar faktiskt bli...
2
Svar
26
· Visningar
8 195
Småbarn Min 6 månaders kille väger 12 kg, kanske växer han ikapp vikten eller så fortsätter han öka. Det vanligaste är att det avtar när de blir...
Svar
14
· Visningar
5 373
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp