Vad bör stå i hyreskontraktet?

Tweety1985A

Trådstartare
Jaa, snart flyttar hästen min till nya stallet, och jag har idag fått ett förslag på kontrakt av blivande hyresvärden. Hö och halm kommer att ingå, och även in och utsläpp på vardagarna. På helgerna kör vi enligt ett rullande schema, och varje hyresgäst ska släppa ut hästarna en helg per månad. Jag tycker kontraktet ser bra ut, har mejlat henne om några ändringar,men jag har säkert missat mycket, och jag skulle vilja veta vad ni bukare tycker är bra att ha med i kontraktet. Vad står det i era egna kontrakt, och vad är viktigt att tänka på?

Sv: Vad bör stå i hyreskontraktet?

Vad säger kontraktet om man har 2 hästar då ? Ska man då fortfarande bara ta 1 pass eller dubbelt ?

Sv: Vad bör stå i hyreskontraktet?

Jaa, snart flyttar hästen min till nya stallet, och jag har idag fått ett förslag på kontrakt av blivande hyresvärden. Hö och halm kommer att ingå, och även in och utsläpp på vardagarna. På helgerna kör vi enligt ett rullande schema, och varje hyresgäst ska släppa ut hästarna en helg per månad. Jag tycker kontraktet ser bra ut, har mejlat henne om några ändringar,men jag har säkert missat mycket, och jag skulle vilja veta vad ni bukare tycker är bra att ha med i kontraktet. Vad står det i era egna kontrakt, och vad är viktigt att tänka på?

Fodringar & täckesbytning/av och på läggning!

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Ja vad sjutton ska jag ta betalt? Har fått erbjudande att "ta över" ett stall med fem boxar, tre rasthagar. Två av hagarna har...
Svar
1
· Visningar
1 410
Hästmänniskan Behöver era tips, råd och vad ni tycker om dessa alternativ som stallplatser. För och nackdelar. Plats 1 3000kr Bilresa: 15 min Det som...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: Kiwifrukt
·
Anläggning Hej! Jag har ett litet eget stall hemma med 2 1/2 box alltså 1/2 är en ponnybox med plats upp till stor C-ponny. Jag har funderingar på...
Svar
15
· Visningar
1 700
Senast: Miljon
·
Ekonomi & Juridik Jag har senaste året tyvärr hamnat i stall med min häst där stallägaren lovar runt men håller tunt. Allt låter så bra- sen när man...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 003
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve