vad betyder Duld på islänska?

D

Duld

Har en häst som heter Duld och skulle gärna veta va det betyder på Islänska,om de e nån som vet?!

Sv: vad betyder Duld på islänska?

jag hittar faktiskt inte namnet i "Isländska Hästnamn" - Marit Jonsson
Är det en valack eller ett sto?

Enligt min isländska ordbok så:

duld -ar -ir f psyk komplex; með duld i lönn, i hemlighet

Jag har för mig att hästnamnent Duld brukar översättas till den dolda, hemilghetsfulla

Duld skrev:
Har en häst som heter Duld och skulle gärna veta va det betyder på Islänska,om de e nån som vet?!

Duld betyder gömd eller inslagen/förpackad, ELLER self-conciousness, self-deception, som det står på engelska..vet tyv inte vad det betyder på svenska, och hr tyv inte tid att ta reda p ådet nu! GOD JUL.:rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Är det ett namn på en häst ?

Duld , är det ett namn på en häst?

ja,Duld är ett namn på en häst...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
761
Senast: Ajda
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Senast: ameo
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
705
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2