Vad betyder detta 2

Lazio

Trådstartare
:p Blev inspirerad av Djurjourens tråd.

Nej men jag har undrat ett tag nu varför det ibland står "gdk1" eller "gdk2" eller "ejg1" och "ejg2" på kvallopp (och premie typ "ejp2").

Vaddå ett och två?? :confused:

Sv: Vad betyder detta 2

Jag har för mej att betydelserna är följande: gdk1 = godkänd vid första försök, gdk2 = godkänd vid andra försök. ejp2 = ej godkänt premielopp andra försök.

Hur räknar dom det?
För det står ju efter 2140t 1640n, ja du vet.

bulwark: Nej för min blev diskad första gången han kvalade och det står ejg2 på honom. På vissa står det ju bara gdk eller ejg också.

Det betyder att banan var så många sekunder tung. Alltså exempelvis gdk2 innebär att dom beräknar banan vara två sekunder tung och om vi tar en äldre ostartad häst som ska kvala på 1.23 så får den alltså gå 2 sekunder långsammare på den tunga banan och ändå bli godkänd, t.ex 1.24.8.

Nej men jag har undrat ett tag nu varför det ibland står "gdk1" eller "gdk2" eller "ejg1" och "ejg2" på kvallopp (och premie typ "ejp2").

gdk 1 eller 2 `=godkänd lopp 1 el 2

ejg 1 eller 2 = ej godkänd lopp 1 el 2

oftast körs det 2 premie eller kval löp.därav 1 eller 2

Nu har jag studerat .... det är nog som lines och fnobby säger ..hur tung banan e.

hur tung banan är såklart.

Nej men ditt svar var liksom... efter. 2 dagar efter.
Som att du läste vad dom andra svarat och skrev samma och la till "såklart" efter för att verka smart.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 304
Senast: Lillebjörn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Är heeelt slut och då hade jag inte ens hälften så jobbig morgon som dottern med insnöad bil och PMS-märr som sprängde ALLA trådarna i...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka