Vad betyder det här?

Sv: Vad betyder det här?

Hum.. måste vara fel. Är ju inte tillåtet med två lopp samma dag om det inte är heatlopp. Var ju ett tag sen jag läste tävlingsreglamentet, men tror inte mitt minne sviker mig i den frågan.

Det var därför jag reagerade. Någon som vet vad som händer på Momarken i morgon? Det kanske är något slags jippo med både monté och sulkylopp?

Det finns ett enkelt sätt för mig att ta reda på saken eftersom det är min morbror som tränar hästen, men jag vill inte verka fullkomligt oinsatt genom att ringa och fråga. :o

Förstår precis hur du menar men ring och fråga iaf:idea: Så kan du meddela oss här som inte vet:)

Det var därför jag reagerade. Någon som vet vad som händer på Momarken i morgon? Det kanske är något slags jippo med både monté och sulkylopp?

Det finns ett enkelt sätt för mig att ta reda på saken eftersom det är min morbror som tränar hästen, men jag vill inte verka fullkomligt oinsatt genom att ringa och fråga. :o
Ring o fråga nu.... jag är ju nyfiken!:)

Rapport: Man var tvungen att anmäla till både monté- och sulkyloppet. Min kusin visste inte mer än så. Det var inte inbjudna ryttare/körsvenner.

Kanske ett försök att få de tjejer som kommer in genom montén att också få köra sulkylopp? Vad tycker vi om det i så fall? För egen del tror jag inte att den typen av åtgärder stärker tjejernas position, snarare tvärtom att det befäster att tjejer måste få egna lopp för de är så kassa.

Rapport: Man var tvungen att anmäla till både monté- och sulkyloppet. Min kusin visste inte mer än så. Det var inte inbjudna ryttare/körsvenner.

Kanske ett försök att få de tjejer som kommer in genom montén att också få köra sulkylopp? Vad tycker vi om det i så fall? För egen del tror jag inte att den typen av åtgärder stärker tjejernas position, snarare tvärtom att det befäster att tjejer måste få egna lopp för de är så kassa.

Sen att lägga monté loppet innan sulkyloppet undrar jag hur smart det är egentligen...

Riktigt tungt för hästarna iaf... synd.

Grattis till segern i sulkyloppet, morbror Rolf! :bow:

(Det där är det närmaste vinnarcirkeln jag har kommit i år -- jag känner en person, som har en morbror.... :rofl:)

Jag tycker att det är en kul grej! Skulle gärna va me på sånt själv. Vore ju verkligen en jätteprestation om samma ekipage vinner i två olika grenar på samma dag. Visar ju att bådde häst och kusk/ryttare måste kunna fixa allt, inte bara va bra på en sak! Tanken att det skulle vara för montétjejer skulle få köra mer lopp gillar dock inte jag heller, men för att lyfta fram de som faktiskt är bra på båda delarna. (många kan ju bara antingen rida eller köra bra).

Sånt vill jag se här också!

Titta på resultatraden på den här hästen; betyder det att den först ska starta i ett montélopp och sedan i ett sulkylopp på samma dag?

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=539195

Hej hej!

Sent svar, men ändå..........
Ja hästen ska göra 2 lopp samma dag med samma kusk/ ryttarinna. De får sedan poäng efter hur de placerade sig i loppen. Det finns en extra prissumma som delas ut till de fyra bästa totalt ur de 2 loppen.
En kul grej som vi var med på år 2005 tror jag.

Men då låg monte`loppet sist och hästarna var då dåliga, därför lade de montè loppet först istället. Tror de har auto start i monteloppet nu oxå pga många omstarter.

En kul jippogrej tycker jag.

hehhe nee de stämmer.. Dom får inte starta 2 lopp på samma dag..

I Norge får de det i vilket fall som helst. Det är flera banor som brukar "roa" sig med sådana "kombinationslopp".

Däremot är det fortfarande inte tillåtet med autostart i montéloppen i Norge efter att Daladin kröp under vingen på Drammen i somras - utom i landskamper då vissa startbilar har fått nån sorts dispens.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 752
Senast: co-SMAD4
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 043
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar