Vad betalar ni för vacc?

Lenis

Trådstartare
Ska vaccinera foderhästen nu mot först stelkramp/hästinfluensa och sen mot botulism. Var ju ett tag sen man hade egen häst :angel: så jag har ingen koll på vad det kostar.. nån som kan ge ett bud på ett ungefär?

Hälsn Lenis

Sv: Vad betalar ni för vacc?

Kan variera väldigt mkt beroende på vet. och vart du bor.
Jag brukar ta ut distriktsveterinär och notan brukar hamna på ungefär 500 kr (för flunsan och stelkramp)

Vi har en jättegullig vet som ofta tar många i stallet samtidigt och vi betalar för sprutan och inte mycket mer. Jag betalade 250 kr för varje botulinspruta. Flunsan vet jag inte årets pris på, men jag fick betala väldigt dyrt i förra stallet jag stod! Då en annan vet som kunde ta bra betalt för resan.

Jag betalar ca: 600:- för både inf+stelk+bot.
Billigt och bra tycker jag :smirk:

Vi får alltid en dyr frammkörning nästan 600-
+ 125- influensa + stelkramp . Blir runt 800- för ett besök Dyrt

häromkring kostar det runt 300 för flensa sprutan, och då kommer veterinären hem, åker man till atg kliniken så kostar det runt 400 kr.

300 kr vardera per spruta inkl körkostnaderna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 489
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 141
Senast: Myrten
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama