Vad behövs för att tävla hoppning

Kikkilora

Trådstartare
Sorry om det redan finns en tråd om detta. Länka till den isf.

Jag har en D-ponny som jag hyr. Jag tävlar bara på ridskolan på klubbnivå. Jag vill tävla mer men vet ej vad man behöver för "papper" (för häst och ryttare) för att få tävla lokalt, och vilka klasser som brukar vara på lokala tävlingar. Måste hästen ha pass eller vara chippmärkt?

Tacksam för svar! /Kristin

Sv: Vad behövs för att tävla hoppning

För att tävla lokalt så ska du ha mätintyg, vaccinationsintyg till hästen. Lokallicens och grönt kort till dig. Lokal tävlingar brukar ha LD - LB.

:)

Tack för svaret. :bow:

Så man måste inte ha pass till hästen?

pass måste man ju ha till alla hästar så de måste du ha för att tävla:p och alla ponnyer måste sedan något år illbaka även vara chipmärkt :idea: har för mej att de är så, till min pålle och jag har jag , mätintyg, vaccinations intyg, chipmärkning, ryttarlicense och grönt kort :idea: tror de va allt:angel:

Han har inte pass, och eftersom det inte är våran häst så kan vi inte göra så mycket åt det.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka