AgentCarter
Trådstartare
Då vårt bf bara är ca en och en halv månad bort och jag har fått krupp på att bara vara hemma utan att ha något att göra mer än att sitta framför datorn och rasta hunden så har jag börjat skriva ihop en lista på vad som behöver införskaffas innan bebisen anländer!
Har tittat på likande listor på andra sidor men känner att buke-folk är oftast mycket mera jordnära
Det som vi hittills har är:
Jäkligt mycket kläder+ mössor (begagnat, men vem bryr sig om sådana petitesser?)
Kombi-barnvagn
Babyskydd
madrass till spjälsäng
På min lista som jag har gjort (som jag misstänker innehåller för mycket saker) är det som ska införskaffas:
Bindor
Alvedon
Blöjor strl 1
mjölkuppsamlare
Skötbord
spjälsäng
flaskor+ ersättning (jag ska amma, men better safe then sorry känner jag innan man har fått fryst in tillräckligt med mjölk)
spädbarnskudde+täcke
Purelan
Amningsinlägg
Inotyol (eller liknande)
Xylocainsalva
Något glömt? Eller något som ni anser är totalt idiotiskt att inhandla?
Jag undrar också om någon har köpt startpaketet ifrån apoteket och om det var något att ha?
Har tittat på likande listor på andra sidor men känner att buke-folk är oftast mycket mera jordnära
Det som vi hittills har är:
Jäkligt mycket kläder+ mössor (begagnat, men vem bryr sig om sådana petitesser?)
Kombi-barnvagn
Babyskydd
madrass till spjälsäng
På min lista som jag har gjort (som jag misstänker innehåller för mycket saker) är det som ska införskaffas:
Bindor
Alvedon
Blöjor strl 1
mjölkuppsamlare
Skötbord
spjälsäng
flaskor+ ersättning (jag ska amma, men better safe then sorry känner jag innan man har fått fryst in tillräckligt med mjölk)
spädbarnskudde+täcke
Purelan
Amningsinlägg
Inotyol (eller liknande)
Xylocainsalva
Något glömt? Eller något som ni anser är totalt idiotiskt att inhandla?
Jag undrar också om någon har köpt startpaketet ifrån apoteket och om det var något att ha?