Vad äter era katter just nu?

I

Iris

... min äter kokosflingor... :eek: Annat han gillar är tacochipssmulor. Ja, alla sorter smulor faktiskt, tycker han är smaskigt. :d
Men han verkar inte ta nån skada som väl är.

Sv: Vad äter era katter just nu?

Min har smaskat i sej lite pinje-nötter ihop med minsta dottern som knäckte dom åt honom...
hoppas inte han får diarree:cry:

haha, nä det får han nog inte. Jag tror de har lite koll på vad de bör äta och inte. Hoppas jag åtminstone... :crazy:

säg vad de inte äter.... :crazy:
De äter allt hundarna lämnar, och allt matte stoppar i munnen.

Just nu är de ensamma hemma eftersom vi jobbar. Troligen ligger Siri i sängen på husses sida och Mis i sin korg uppe på badrumsskåpet! :love:

Mina flickor äter inga konstiga saker alls. Mis äter enbart kattmat. Kattgodis kan slinka ner efter viss tvekan. Men absolut inget annat. Siri äter endast köttprodukter (köttfärs, kyckling, räkor mm) utöver sin vanliga mat. Ingenting annat.

Just nu ligger Måns under täcket och sover, men vanligtvis äter han faktiskt inte mycket mer än kattmat. Han är ganska kräsen av sig. Den andra däremot äter allt som går att stoppa i munnen, ungefär... :crazy:

Det är väl konstigt. Min ena katt skulle heller aldrig komma på tanken att äta något annat än sin mat. Och hon får bara en sorts mat och är fullständigt nöjd med det.
Den andra katten kastar sig glatt över allt han får syn på och smakar det mesta.

Min lilla kisse är väldigt underlig. Han älskar följande (förutom vanlig blötmat o torrfoder):
russin.
oliver.
pepparkakor.
torkade aprikoser.
brago med pepparkakssmak.
dillchips, fast bara att slicka på dem.

ALLA konservburkar man öppnar innehåller kattmat, då kommer man skrikade och ställer sig på bakbenen och lutar sig med framtassarna mot mattes ben och vill ha mat. Även om det visar sig att konservburken innehåller majs eller bönor...

Liknande trådar

Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama