Vad äter din katt?

Sv: Vad äter din katt?

Vad äter din katt? Eukanuba Veterinary Diets, Intestinal. Han har känslig mage just nu så han ska äta detta några månader, tills den har stabiliserat sig.

- Vad för ras? Brittisk korthår
- Lång/korthårig? Korthårig
- Hur gammal? 1 år
- Inne/Ute katt? Innekatt
 
Sv: Vad äter din katt?

*kl*

Jag har två huskatter, 9 resp ca 14-15 år, kastrerade innekatter. De äter Bozita blötfoder (tetra) i relativt fri mängd, brukar bli i snitt en tetra (370 gram) per dag.
 
Sv: Vad äter din katt?

Vad äter din katt?Bozita och Mjau blötfoder, olika sorter men bara med gelé och aldrig fisk(kräsen). Det får hon när hon vill ha, går åt ett par tetror i veckan. Dessutom har hon alltid en skål torrfoder, Bozita Indoor & Sterilised, som hon kan äta ur på natten och när vi inte är hemma.

- Vad för ras? Cornish rex, kastrerad hona.

- Lång/korthårig? Korthårig.

- Hur gammal? 12 år.

- Inne/Ute katt? Innekatt under vintern(utom som idag när hon smet ut och matte fick fånga henne i full färd med att pulsa iväg genom snön), utekatt på sommaren.
 
Sv: Vad äter din katt?

Vad äter din katt? Royal Canin, Sterilised 37

- Vad för ras? Båda herrarna är seriliserade bondkatter.

- Lång/korthårig? Korthåriga, men den ena är nog åt "semi-hållet" då han har fluffig/yvig päls med mycket underpäls.

- Hur gammal? Den ene är 1 år och 10 månader, den andre är 1 år och 5 månader.

- Inne/Ute katt? Innekatter.
 
Sv: Vad äter din katt?

Vad äter din katt? Hill’s Science Plan Mature Adult 7+ Light och Mjau blötmat ibland

- Vad för ras? Bondkatt
- Lång/korthårig?Semilånghår
- Hur gammal? 7år tror jag hon blir nu
- Inne/Ute katt? Just nu inne katt

Hon är steriliserad och behöver banta lite för hon gick snabbt upp i vikt nu när hon blev inne katt.
 
Sv: Vad äter din katt?

Vad äter din katt? Eukanubas torrfoder, och Gourmet Perle/gold som mjukmat. Då får han en portionspåse/burk om dagen. Torrfoder fylls på efter behov. Hade gärna bytt till Mjaus mjukmat, men katten håller inte med här, han ratar all mjukmat (som jag testat) utom det han får.
- Vad för ras? Huskatt.
- Lång/korthårig? Långhårig.
- Hur gammal? 2½ år.
- Inne/Ute katt? Innekatt, men han är ute mycket under sommarhalvåret.
 
Sv: Vad äter din katt?

- Vad äter din katt?
Orijen torrfoder, emellanåt Acana om O inte går att få tag på. Ibland Mjau blötfoder.

- Vad för ras?
Huskatter. Ena ren bonne och andra bonne/Norsk skogkatt. Kastrerade grabbar.

- Lång/korthårig?
En nästan-lång, en semi-kort ;)

- Hur gammal?
Lite drygt 1,5 år gamla

- Inne/Ute katt?
Innekatter
 
Sv: Vad äter din katt?

Har 3 bondkatter på ca 6 månader, de äter mjau kattungemat (tetra) och numera även mjau föräldrafritt. De är ute på dagarna och inne på nätterna.
 
Sv: Vad äter din katt?

kl

Oriental,steriliserad honkatt 5 år gammal.
Äter Eukanuba Chicken/liver.
Innekatt-men får gå ut om hon vill.
 
Sv: Vad äter din katt?

Jag har två korthåriga huskatter, 6 och 8 år gamla, som är innekatter och givetvis kastrerade båda två. De äter uteslutande Mjau burkmat. Fri tillgång, det vill säga jag fyller på när de har ätit upp (men inte alltid snabbt nog, enligt Draco). Det brukar gå åt ungefär 3/4 burk per dag. Kissarna är i strålande form båda två, fina pälsar och perfekt hull, och aldrig några magproblem.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Lukas behöver banta. Han äter nu främst mjau/bozita tetra samt lite Eukanuba top condition +1 torrfoder. Han har blivit en tjockis...
2
Svar
20
· Visningar
4 895
Senast: cewe
·
Katthälsa Behöver tips om hur jag kan lösa utfodringen till katterna på ett smidigt sätt. Tre katter, kastrerade honor på 9, 3 och 1 år. De får...
Svar
15
· Visningar
3 227
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp