sasucatu
Trådstartare
Har ett 5 årigt sto. Mitt träningsupplägg med henne är att jag rider 2 dagar, vilar en osv. Nu undrar jag vad ni anser att vila är. Kan jag säga att hon vilar om jag promenerar en timme med henne? Joggar 40 min med henne? Eller tycker ni att en häst bara ska stå still (hage) på sina vilodagar?
Jag vill ju inte överanstränga henne, samtidigt så känns det som att om jag rider mån kl 18 och promenerar med henne 1 timme på tisdag kl 18 för att sedan rida igen på ons kl 18 så har hon ju bara arbetat 2 timmar + en timmes promenad på 48 timmar. hur många timmar behöver dom för att ta igen sig.
Rider inte väldans hårt, men tävlingskondition är hon i.Så det är inte bara promenad/skogsridning.
Tack för hjälpen! (o hoppas tråden hamnat rätt)
Jag vill ju inte överanstränga henne, samtidigt så känns det som att om jag rider mån kl 18 och promenerar med henne 1 timme på tisdag kl 18 för att sedan rida igen på ons kl 18 så har hon ju bara arbetat 2 timmar + en timmes promenad på 48 timmar. hur många timmar behöver dom för att ta igen sig.
Rider inte väldans hårt, men tävlingskondition är hon i.Så det är inte bara promenad/skogsridning.
Tack för hjälpen! (o hoppas tråden hamnat rätt)