vad är stark ström / svag ström

P

Pula

jag tänkte fråga runt lite vad ni har för kräm i er stängsel tråd.
min mini shettis gick iväg på en liten promenad-gått under tråden....idag två gånger..... kollade tråden och mätaren visade 2000V...

satte givetvis upp tråd nr 3 :D

men är det för svagt, han gör inte ett enda tecken på att det skulle "sticka till".... att han har varit modig idag, han är livrädd för tråden annars.....

Sv: vad är stark ström / svag ström

2000v är inte sååå stark. Hur många joul är apparaten på, hur många jordspett har du? Du ska ha minst lika många spett som du har joul på apparaten. Samt ska det vara ca 1 m mellan varje spett. Det är helt o hållet ett jordfel sas. Sedan beror det lite på hur stark apparat du har.

Lycka till med lilla krabaten.;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 199
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: exotic
·
Utrustning Hej, Jag hjälper för närvarande lite bekanta med deras hästar (Mini-shettis och B-ponny) dels i stallet, och dels med markarbetet...
Svar
14
· Visningar
1 762
Senast: pulkaskurk
·
Hästhantering Hejsan allihop, "ny" på forumet (bara läst förut men aldrig skrivit något), sökt på detta ämne men hittar ingen liknande tråd. Så jag...
Svar
17
· Visningar
2 872
Senast: Lunketuss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama