vad är problemet???

L

lindaehn

hjälp mig...
när mitt halvblod står o hänger med huvudet, typ halvsover, händer det att hon bara trillar. men väl nere på knäna vaknar hon till o ställer sig upp igen som om inget hade hänt.
detta började för ett par år sen,med nu händer det med tätare mellanrum, kanske 1 gång i månaden...
antar att det är en nerv som är i kläm...
men vad gör man o går det behandla? damen är ändå 21 år.
tack för minsta lilla ledtråd...
linda

Sv: vad är problemet???

Har en bekant vars häst gör likadant. Hon har fått det förklarat för sig att det är benens låsmekanisk (som gör att hästar kan stå och sova) som inte funkar som den ska...

Inget man kan göra ngt åt men heller inte farligt, bekantingens häst är f-89, genomgången från topp till tå av olika experter och tävlar körning på msv/svår nivå.

Inte lätt att sova stående!:rofl:

Det är nog så att låsmekaniken i knäna fungerar dågligt!
Kolla för säkerhetsskull med vet.

Har varit med om en äldre häst som kunde göra nästan likadant, men där ramlade hela hästen, oftast vaknade han i ramlingsögonblicket och han få upp balansen!

Inte lätt att sova stående!:rofl:

Det är nog så att låsmekaniken i knäna fungerar dågligt!
Kolla för säkerhetsskull med vet.

Har varit med om en äldre häst som kunde göra nästan likadant, men där ramlade hela hästen, oftast vaknade han i ramlingsögonblicket och han få upp balansen!
Vilket uppvaknande!:rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 406
Senast: Amk
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 946
Senast: Nominous
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 971
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka