vad är ponnyn ärd

P

Pyramus

VIll ha ett rimligt pris på vad denna ponnyn kan vara värd :cool:

DEt är ett sto, 144cm mkh född 1997. Hon går ridlägren på sommaren och hyrs ut under vintern[mitten på augusti till juni] hon går ej stadigt på tygeln, ruskar uppochned med huvudet [annars rel. fina gångarter]. Hon har svårt att fatta galopp. Mot hindrena är hon ganska het men man har ändå kontroll. Låga "hinder" går slarvigt och rivs då och då [ibland snubblar hon över]-[ca50-60cm] men på "höga" [80-100cm] går väldigt bra, hon hoppar fint me bra teknik. Hennes hovar har varit väldigt dåliga, gick inte att rida på ca.1-2 mån. pga hovarna var så trasiga och avbruta [under vinter]. Snäll att lasta,sko [klippa vet jag ej], men däremot att rykta när man står i spilta eller uppbindningsplats tränger hon ut en och har ingen respekt alls. Hon har ingen härstamning överhuvudtaget. Hon säljs för 46000:- då ingår ingen utrustning alls. Vad är hon värd, för 46000:- kommer nog ingen ge för henne.

Sv: vad är ponnyn ärd

Själv tänkte jag rent spontant att 10.000:- skulle vara en ok summa för denna häst.
Men det är ju svårt att säga.

okej, altså hon är inte alls i kondition heller denna perioden [augusti-juni] har hon ridits 3 ggr i veckan.

Max 30 000kr...
Nu har man ju inte sett hästen, kanske har en otrolig hoppteknik tex, men spontant runt 25000 får man nog räkna med att punga upp, om den är helt u:a på besiktning vs...

20.000 - 25.000 skulle jag nog ge. Men osäkert pga. av hovarna. Det andra kan ju ändras snabbt med rätt ägare/ryttare

Men det beror ju också mycket på vad den har för kapacitet.

Senast ändrad av en moderator:

svårt att säga utan att ha sett hästen...
men tja, runt en 15-20 000 kanske...
men verkligen inte 46 000, på tok för mycket.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka