Vad är neckreining???

Sv: Vad är neckreining???

Hej allehopa!!
Har bara en fråga, vad är neckreining för något? :confused:
Vad är det till för osv.??:confused:

Tjena:)

Asså med neckreining menas att hästen svänger för tygeltrycket (kortfattat) om du rider på en hand och liksom lägger tygeln mot hästens hals, så gör trycket från tygeln att hästen svänger åt det hållet, ungefär.

Sv: Vad är neckreining???

Tjena:)

Asså med neckreining menas att hästen svänger för tygeltrycket (kortfattat) om du rider på en hand och liksom lägger tygeln mot hästens hals, så gör trycket från tygeln att hästen svänger åt det hållet, ungefär.

...och jag lägger till att nyttan är att man får en hand fri vilket är viktigt när man jobbar med boskap, rancharbete etc.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Svar
4
· Visningar
458
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Fritid Jag kom på för ett tag sedan att vi inte längre får några reklamblad i brevlådan. Det handlar alltså inte om postnord utan någon annan...
Svar
18
· Visningar
616
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka