Vad är MSM?

L

Lotten__

Har blivit tipsad om MSM för att lindra eksem på en häst. Vad är MSM? Någon som har erfarenhet av detta som jag kan få ta del av?
Var finns det att köpa? Pris (ungefär)? Dosering?

Mvh
Lotten__

Sv: Vad är MSM?

Jag gav MSM till min ena häst en period dock slutade jag väldigt snabbt med det igen för vi trodde att hon blev dålig i magen av det men de var av andra orsaker. Men av andra har jag hört att det ska vara jätte bra.
Det ligger väl nästan på 400 tror jag. Stora hästar ska ha 2 mått och ponny 1. (Om de nu är samma MSM som jag hade)

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
439
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka