Vad är körhästen värd? En jämförelse.

snigelfarmor

Trådstartare
Vad är körhästen värd för er och för andra om du sålt den?
Berätta om meriter som påverkar priset.
Börjar med mina tävlingshästar:

varmblodig travare, allroundhäst tävlad la dressyr 1.10 hoppning med placering. Tävlad lätt klass körning med mycket godkänt resultat. 17 år.

Nordsvensk brukshäst, utbildad skogshäst, akademiskt riden, skulle kunna genomföra ett LB dressypass med godkänt resultat. Löshoppar 100 cm. Tävlad lätt klass körning, sthlmDM mästare kördressyr med stora hästar. Lätt klass. Drar turister och är spexhäst på westernfester. Utmärkt tömkörningshäst. Klipper gräs med maskin. 17 år.

Nuvarande: kallblodstravare, 8 år. under utbildning, inköpt för 5000, nu värd betydligt mer efter inridning, inkörning, bröllopshäst i par och trevlig att handskas med. Snygg! Gissar på 12-15 000:-

Sv: Vad är körhästen värd? En jämförelse.

Big Money Pellini född -90
Tidigare karriär på travet.. Har gått med på hopp och dressyrträningar.. tävlat någon clear round hoppning..
tävlad lätt klass dressyrkörning och precisionskörning
inköpspris 5000
Nuvarande värde.. ovärderligt.. En trygg läromästare.. som inte kommer att säljas..

Krutrök född -93
travtränad men kom aldrig till start.
Utbildad inom westernridning och varit med på några clinics..
Trafiksäker
Inköpt september -07 för 5000 kr
Regelbundet tränad för instruktör sen dess..
Uppskattat värde av instruktör ca 30 000 idag

Nerbantad och musklad.. otroligt VACKER med lätt för samling

Anna-Carin

Min häst platser ju inte här egentligen, men svarar ändå..

Svenskfödd shire född sept 2004, med bra/okej stam, lugn o trevlig, visad flera gånger klass med 1. Bra skritt o galopp, något kort trav, men den är nog väldigt utvecklingsbar. Ej inkörd, men det är på gång. Insutten, och "åkt" på, men ej riden ordentligt. I dagsläget skulle jag säkert kunna få 35 000 då hon har visst avelsvärde, inkörd och inriden kanske ytterligare 10 000. Shire är ju rätt dyra..

nordsvensk kallblodstravare fux avbildad flera gånger på buke .Inköp 15000 trafiksäker körbar med slädar bjällerkrans tidaholmsgigg kursad en hel del wwestern numera lugn o sansad vid rätt hantering .nu lite äldre kanske värd 15000-20000kr

Har köpt mina för 3700:- respektive 4000:-.
Skulle inte sålt dem för under 7000:-, speciellt inte fuxen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka