Vad är fel?

P

Pascualina

Har en hankatt, kastrerad 5 år. För några månader sedan så kräktes han (galla) och efter det vinglade han iväg, la sig på sidan och bajsade. Efteråt vinglade han iväg under sängen där han låg ett tag.. sen kom han fram igen, lite trött men annars normal.
Idag hände det igen, han vinglade kräktes (galla) la sig på golvet och var okontaktbar, helt slapp som en trasa.. pupillerna stora och han dreglade. Han låg så ca två minuter innan han började röra på sig, han var trött men halvsatt upp. Vet ni vad felet kan vara? Ska kontakta veterinär imorgon men vill höra med er om ni kanske vart med om samma sak och kanske har tips på vad det kan vara för fel...

Hoppas på svar.
 
Sv: Vad är fel?

Låter ju som nån form av epilepsianfall eller möjligtvis en hjärnblödning. Veterinär låter som en klok grej. Håller tummarna för nått behandlingsbart!
 
Sv: Vad är fel?

Varit i kontakt med vet. Dom sa epelepsi direkt när dom fick höra. Blir det en till attack så skulle vi komma till sjukhuset med katten för koll och medicinering.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 298
Senast: fejko
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 644
Senast: Fibusen
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp