Vad är detta???

tinafinis

Trådstartare
Läste i en hästannons om en häst som blivit opererad för overtrappment. Vad är det??
ANtar att annonsören skirvit fel för jag kan inte hitta något om det på nätet.
Vad kan denne ha menat?

Sv: Vad är detta???

det är nån åkomma som jag bara hört att travhästar har.. men jag kommer inte ihåg vad det är. nåt med halsen har jag för mig? kan du inte googla????

Troligtvis så menar dom "entrapment"
Det har med gomseglet att göra.

Troligtvis så menar dom "entrapment"
Det har med gomseglet att göra.
Ah, just det. Det är det. Ny dag och nya ögon... Läste ordet helt annorlunda idag :-)
Det har väl att göra med att gomseglet för sladdrigt så det inte täpper till eller nåt.
Får fråga dom i travtråden :-)
(det var ju om en travhäst)

Epiglottic entrappment, struplocket fastnar under ett slemhinneveck(inte mjuka gommen).
Ej att förväxla med, dorsal displacement of soft palate, när mjuka gommen lägger sig över struplocket även när hästen inte sväljer.
PL

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Lavinia
·
Hästvård Är det någon som opererat kissing spines i närtid? Vad har resultatet blivit? Vart och vem utförde operationen och varför blev det...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 016
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka