Vad är detta?

black_darling

Trådstartare
Sv: Vad är detta?

tycker inte att det ser särskilt ovanligt ut, menar du att det är en grop?

hm, är du säker att det inte fanns igår?det är iofs lätt att missa saker med knöna, för man tittar ju aldrig på båda samtidigt, därför upptäckte jag aldrig svullnaden på mitt föl i tid (var kanske 2cm tjockare ön andra knät och märktes när man kände på båda samtidigt).

jag har aldrig hört om det dör att muskeln flyttar på sig när hästen växer, kanske är möjligt.
Men så länge hästen verkar pigg och inte halt eller öm eller varm i knäna så är det nog ingen fara.

förstår att du oroar dig, jag kan också hitta små knölar och saker hit o dit utan att det är nåt, men bättre att kolla för ofta eller hur? ;)

Ingen aning.
Men visst ser man att det ser konstigt ut.
//Jezz

känn igenom knäna samtidigt bakifrån om hästapållan din tillåter, känns de svampiga och svullna? eller är det mer som "fett" över knäskålarna?
du kan alltid ringa och rådfråga vet, inget att oroa sig för...

jag är ganska säker att de inte va där dagen innan, men inte 100% . Trodde först att det va en reaktion på ett bett, men när hon såg exakt lika ut på båda vart jag lite fundersam... Jag kanske oroar mej i onödan... Får se hur hon ser ut idag...

Liknande trådar

S
Hästvård Min kära häst mår inte bra :( Det började för en månad sedan med att hon kändes väldigt stel i höger varv (ej halt), i vänster varv var...
Svar
6
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka