Vad är detta?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
R

RebeckaKihlberg

Satt å surfade lite på hästsidor och utrustning osv..hittade en ravsida...å hittade denna bild...vad är det för något och varför har man det?

12845a.jpg

Det kallas pullarnät och en del påstår att det gör heta hästar mindre heta, jag har aldrig sett det fungera men har hört om det... ;) När hästen sänker huvudet så trycks nosen mot nätet och det ska vara lite obehaglig så hästen slutar...

Användes för övrigt på vagnshästar vid sekelskiftet. Vet inte om det fungerar.

Ett pullnät som tidigare är sagt :smirk: vet två hästar jag selade ut förr som hade det, dom var riktigta nervrak (en Turbo Thrust :o) och pullade stenhårt i loppen och stod och fäktade i gången men så fort nätet åkte på så nästan somnade dom :confused: kan inte själv förstå varför men stoet blev hellugnt och kusken kunde plötsligt köra med lillfingrarna, valacken (Turbo Thrust-aren) som vanligtvis skentravade eller galopperade vägrade springa en sekund snabbare än 33 trots att hela fältet gick hundra meter framför :eek: :rofl:....nu blev ju ingen av dessa nånsin några tävlingshästar men men...pullnätet gjorde iaf sin plikt! ibland tom för mycke :D

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
904
Senast: Shixle
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
795
Senast: Tilly_85
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
841
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama