Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja snöskotta(re) känns också rätt, förutom snöskuff som jag skrev tidigare.För mig är det en snöbjörn eller snöskotta /norrbottning
Snöplog har jag benämnt den de få gånger jag pratat om en sådan. Som skåning är det ju inte så värst ofta i ens liv man behöver sådana mackapärer....
Jag skulle säga att det är en snövagga.
Det är en traktor med plog på! En snygg traktor också minsann!Nä, nu vill den här skåningen protestera! DETTA är en snöplog
Samma här. Skulle nog kallas stor snöskyffel här hemma, men köper att det inte är korrekt.Det här var fascinerande. Jag vet ju precis vad det är för pryl, även om jag inte har någon själv, men jag inser efter en stunds funderande att jag faktiskt inte har något ord för den alls.
Det är nog faktiskt precis vad jag skulle kalla den också. Tror jag. Om jag någonsin skulle få behovet av att kalla den för någonting alls.Samma här. Skulle nog kallas stor snöskyffel här hemma, men köper att det inte är korrekt.
Ja, precis! Kanske "som man skjuter framför sig" istället för "puttar". (Fast jag har sett att de heter "snösläde" i affären.)Snöskyffel tror, alternativt ”en sån där bred snöskyffel man puttar” samtidigt som jag visar rörelsen
SnöslädeVisa bifogad fil 60655
Ja vad kallar ni den? Inspirerad av tråden "saker ni inte fattade" kom jag att tänka på detta.
I mitt jobb sitter jag periodvis och tar emot ordrar från privatpersoner om saker från sitt hushåll de vill slänga och just den här prylen får heta väldigt många olika saker av oklar anledning, vet folk inte vad det heter så de bara hittar på? Jag vet iaf inte vad den heter längre
Bjuder här på ett axplock av olika namn på det här kära barnet, vilken använder ni?
Storskyffel
Bredskyffel
Släpskyffel
Snöraka
Snösläda
Snösläde
Snödraga
Snösläp
Snöhark
Bredhark
Bredskott