Vad är detta?!

Buck

Trådstartare

Inte min häst men fick en frågan om vad det kunde vara, tänkte först ngn stor elakt insekt men blev fundersam över de hårlösa partierna.
För inte kan det vara en annan häst som nafsat?

En av mina hästar får ngt liknande ibland. Misstänker kontakt med ngn växt. Brukar tvätta m klorhexidinschampo ordentligt och massera bort duvorna. Sedan sprayar jag med klorhexidinspray, låter torka och sprayar på sårplåster m tjära i för att hålla flugorna borta om jag inte kan räcka m flugtäcke. Brukar behövas 4-5 behandlingar var annan dag innan det är borta. Min är också ljus skimmel

Liknande trådar

Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 858
Senast: aglaonema
·
Hästvård Har flugtäcke till de stora men shettisarna klarar sig utan. Alla fyra är ganska obrydda kring insekter men bromsen är ju dryg. Har...
Svar
12
· Visningar
590
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
534
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar