Vad är detta??

Kicki_83

Trådstartare
En kompis städade i farmorn ladugård och hittade det här...

Bild0250.jpg

Vad är det för något??

Sv: Vad är detta??

Kanske man ska släpa nått med krokarna...
Om det nu är en träningsvagn av nått slag, kan man ju sätta fast "läskiga grejer" på krokarna och vänja hästen vid ljud bakifrån!
Kanske! Spännande! =)

Det kan mycket väl vara en kärra för människor, är skaklarna väldigt korta även för en ponny så är den förmoldigen avsedd för människor så man ska slippa bära - eller kan använda den för att fästa trädgårdsredskap på.

Det är lite svårt att se på bilden.

Kan det vara en gammal mjölkvagn? Alltså man ställde mjölktinorna på vagnen och sen hängde man spannarna bak på krokarna och sedan drog man vagnen för hand, inte med dragdjur :)

Ja så kan det ju vara.

Kompisens farfar har ju haft ardenner så dom lär ju inte få plats i den där. Men det kanske är dom själv som dragit:idea:

Ja så kan ju vara....

Hennes farfar och farmor lever inte så vi kan inte fråga heller. Du får åka och kolla på den ;) Den står i Tönsen utanför Kilafors ;)

Sitter just nu och tittar på Rasmus på luffen. Det kom just ut en man från "malma mejeriförening" som drog en exakt likadan vagn och på krokarna hängde mjölkkannor, precis som förslaget här. Den enda skillnaden var att han hade en tvärslå längst fram vid skaklarna.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi har några gigantiska träd som behöver sågas ner. De har funnits här under de 20 år som jag har bott här men nu börjar jag oroa mig...
Svar
16
· Visningar
878
Senast: tanten
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 127
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
527
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden