Vad är detta?

Sv: Vad är detta?

22 000 dollar för en katt :eek:

Inte för att jag är instatt i kattavel men har svårt att tro att den kan vara godkänd i något annan land än USA där de ska vara extrema i allt.

Den såg onekligen häftig ut men om det är rätt tänkt med en sådan avel kan ju diskuteras.

Sv: Vad är detta?

Nej, det är väldigt få förbund som godkänner nya ferala inkorsningar. Inom FIFé (som är det förbundet med mest anslutna i Skandinavien) kommer man inte godkänna fler ferala raser oavsett, just för att inte uppmuntra de första avelsstegen. Det är ju de tidiga generationerna det är "synd om", en bengal idag är inte mer vild än vilken annan aktiv ras som helst.

Sen vet jag inte om jag tyckte den var så speciell. Stor, visst, men den storleken kommer försvinna när den konsolideras som kattras (så har det gått med de andra feralt skapade raserna), och färger och mönster finns mycket snyggare i flera av de godkända raserna.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
614
Senast: startpompe
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 250
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 754
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 781
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna