Vad är detta för kryp?!?

Shark

Trådstartare
Min bror hittade ngt mellan hundens tassar som han drog ut med pinsett. Han säger att det var ett kryp.
Hoppas bilden funkar!
580954_10151107972751159_228320018_n.jpg

Sv: Vad är detta för kryp?!?

Exakt det trodde jag med.
Men som va säkra på att set var ett kryp.
Vilket jag tycker känns konstigt med tanke på hur den ser ut men ptja. Kryp kan ju iof se ut hur som.

Tycker det ser ut som en getingtagg.

Taggen upptill och så den "köttiga" delen nertill som blir då getingen sticker.

Vaddå blir när en geting sticker? :confused:

Just det ja - det är bin som dör efter dom sticker, då även en bit av bakkroppen släpper när dom sticker. Så det är alltså inte bara taggen som sitter kvar efter att dom har stuckit en, utan även en liten köttig del av bakkroppen.

Getingen kan sticka fler gånger - men det kan alltså varit ett bistick.

Liknande trådar

Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små... 2
Svar
37
· Visningar
1 609
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 693
Senast: Rugge
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka