VAD är detta egentligen?!

Sv: VAD är detta egentligen?!

Men mysko. Jag såg den där tråden.

Cronis fick kritiska frågor om sin hästhantering.

Du låste tråden och skrev "den är låst till Cronis ber att få den öppnad igen".

Så vad fanns det att påminna om?

På Gnägg finns alltid flera trådar där en TS får det hett om öronen angående sin ridning, hantering m m. Men åtminstone jag har aldrig sett dig låsa en sån tråd med beskedet att tråden öppnas igen när TS vill. Klart det såg ut som en kompismoderering.

Ja jag låste den pga att hon fått ta bort sin häst :bow: det har jag aldrig nekat till.
Jag har bara inte kommit ihåg tråden -: hade jag det hade den öppnats igen utan medgivande av TS men JUST då låste jag den pga avlivningen.
Det hade jag gjort vem som än skrivit tråden för jag förstår att TS hade det jobbigt just då utan att behöva försvara sig mot vad som hänt innan.

Andra som varit utsatt för samma sak har jag aldrig sett?
Men klart jag läser inte alla trådar och i just denna fick jag synpunkter från andra användare och ansåg att TS led nog ändå.
Jag är inte ofelbar och det är en del som tycker att den var felbehandlad och andra inte..
Att en del TS fått det hett om öronen har jag sett men då har de inte behövt avliva JUST DÅ!

I den tråd jag såg var hästen halt, avlivning hade inte varit på tal över huvud taget.

Visst finns det ett läge där man kan låsa för att det faktiskt är synd om TS, det håller jag med dig om. Men det har funnits mängder av trådar på Gnägg som dragit iväg i flera hundra inlägg utan att de låsts, trots att TS fått på käften om nåt helt annat än det hon själv ansåg att tråden skulle handla om.

I fallet Cronis kom dock låsningen långt innan stormen som kan bli i en del mastodonttrådar. Alltså såg det ut som om Cronis bett dig att låsa och du gjorde som hon sa - medan andra får böna och be om att deras trådar ska låsas och det hjälper inte.

Om du låste för att hästen var avlivad är det synd att du inte var öppen med det i tråden. Då hade jag inte reagerat på att du ville bespara Cronis en massa kritik.

Det har du väl? Du motiverade inte låsningen med att TS fått ta bort sin häst. Du motiverade den med "TS är inte här just nu".

Som Mandalaki skriver så handlade tråden om en hälta. Avlivning har det aldrig stått ett ord om någonstans.

Ja jag låste den pga att hon fått ta bort sin häst :bow: det har jag aldrig nekat till.
Jag har bara inte kommit ihåg tråden -: hade jag det hade den öppnats igen utan medgivande av TS men JUST då låste jag den pga avlivningen.
Det hade jag gjort vem som än skrivit tråden för jag förstår att TS hade det jobbigt just då utan att behöva försvara sig mot vad som hänt innan.

Vilken av trådarna syftar du på, den där hon blev ifrågasatt angående terrängträna hästen var låst innan hon tog bort hästen.

Menar du att det hade varit någon ide för någon av oss andra att be dig att öppna tråden där du tydligt skriver att du gör det om Cronis vill?

Sen stämmer det att dets skrev saker från någon i Cronis stall men det var i ETT enda inlägg, ETT inlägg kan väl inte vara så svårt att plocka bort om det var det det hängde på?

hon hade fått ta bort hästen då tråden var igång och ville inte att det skulle skrivas och det respekterar jag.

Den tråden är nu borta tyvärr annars hade den öppnats.

Nu ska jag åka o jobba.

Att andra har haft likadant har jag INGEN aning om då ingen sagt något och hade dom det hade jag gjort samma sak.

Så hästen togs bort samma dag som veterinären tittade på den typ?

Varför denna konstiga hänvisning att tråden stängdes för att Cronis inte var där isåfall?

Knapplån.

Jag tycker det låter väldigt lustigt att en tråd låsts med hänvisning att TS inte kommer vara online på några dagar. Jag vet andra användare som bönat och bett om att få trådar bortplockade men fått beskedet att "lagd tråd ligger". Dubbla budskap och kan helt klart ses som särbehandlign av vissa användare - vilket är rätt klumpigt.

Väljer man som moderator att skriva att en tråd låses pga att någon inte kommer vara online - får man stå sitt kast och behandla alla lika. Jag tycker det är rätt konstigt att välja den formuleringen dessutom om det egentligen finns andra skäl till att tråden låses.

kl
Varför är det så svårt att läsa vad jag skriver

TS fick avliva sin häst och inte är det väl JAG som ska skriva detta på Buke?
Att ett gäng sitter och skriver saker och ifrågarsätter o spekulerar i TS tråd då hon inte kan/ vill svara just då pga att hon fått avliva sin häst är väl inte så lustigt.
Flera krävde svar men hade inte fått något därför låste jag tråden med hänvisning att den låses upp då TS kommer tillbaka
INNAN tråden hade spårat ur tänkte jag att det är bättre att låsa den med hävisning så alla vet att svar kommer men inte just nu.
Jag trodde att TS ville/skulle svara på frågorna hon fått men att så inte blev och jag glömde bort tråden ber jag så hemskt mycket om ursäkt för.

Så nu kan jag inte ge mer svar på era frågor då jag svarat så gott jag kan och det känns som att jag upprepar mig hela tiden - och kommer att ägna mig åt min flytt o flyttstädning + jobb och moderera den tid som blir över.

Jag undrar vem det är som inte läser?

Du låste en tråd med motiveringen att TS inte är här och att TS kan pm:a om hon vill ha tråden öppnad igen. Är det ok att göra det? Då reglerna annars är lagt tråd ligger?

Spekulationer i tråden? Tja, om jag inte missminner mig hette väl tråden något typ "Håll tummarna för vi ska till vetarinären". TS skrev att hon var orolig för benen på hästen och att hon ville att folk skulle hålla tummarna. Då kommer naturligtvis frågor som "Hur har det gått" ganska omgående.

Det jag reagerar över är just valet av ursäkt för att låsa tråden. Ingen annan får ju sina trådar låsta av en sådan anledning - vilket ganska omgående får användare på forumet att känna att det är rygghållning och särbehandling.

Det är ingen som säger att det är ditt ansvar att tala om på forumet att TS häst blivit avlivad, däremot kan man välja en "giltig" orsak till trådlåsningen, något som ALLA användare kan förstå. Dessutom kan ju inte TS må dåligt över en tråd denne inte läser i, eftersom denne inte är online. Och lägger man upp en tråd så är det ganska självklart att man kommer att få någon form av respons - vill man inte ha det kan man strunta i att posta tråden.

Om jag försöker förstå vad som hänt här så verkar det som om mysko angett ett luddigt skäl till varför tråden låstes. Skälet kunde tolkas som om att vissa användare kunde be att få trådar låsta för att de inte fanns på plats.

Som jag förstår mysko låste hon tråden då hon fick reda på att hästen hade avlivats. Vilket jag kan anse är helt ok med hänsyn till hur hur hästägaren rimligen mår just då.

mysko ville dock inte vara den som talade om att hästen hade avlivats och måste då försöka ange ett skäl till låsningen.
Hon anger då att hästägaren inte är här. Hästägaren var säkert här men inte i sådan form att hon orkade skriva på forumet.
Alltså blev det knasigt.

Bäst hade kanske i detta fall varit att helt radera tråden, men jag antar att mysko ville vara snäll och ge tråden möjlighet att fortsätta efter att hästägaren hade lugnat sig tillräckligt efter avlivningen.

Jag kan tänka mig att en del blivit arga om tråden helt hade raderats också.

Jag har bett mysko behandla den aktuella användaren på samma sätt eller kanske även lite tuffare än er andra så att inga misstankar om "kompis"-moderering skall uppkomma framöver.

Förhoppningsvis kan vi nu lämna detta bakom oss.

Precis som vanligt är ni mer än välkomna att höra av er om ni anser att någon av moderatorerna missköter sig framöver.

Varför lägga ett sådant här inlägg till TS när du vet att hon fått ta bort sin häst?? hjärtlöst gjort!
Citerar ditt inlägg

"Men hallå, Tuben kanske vill bada i lyx? "

Men nu har jag nog missat endel på buke... Har tuben vandrat vidare:confused::crazy:

Öhm... :crazy: Vi kanske inte ska ge oss på att diskutera detta eftersom ägaren uppenbarligen inte vill det!

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 473
Senast: mackan
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 457
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama