VAD är detta egentligen?!

Sorbe

Trådstartare
Här på Buke ska väl ALLA behandlas likadant?!

När jag har pm:at berörd moderator på ett forum och bett den att ta bort en av mina trådar av en anledning så har jag alltid fått till svar att 'postat är postat, det är inget fel med tråden från forumreglerna och därför får tråden ligga kvar'.

Jag har uppmärksammat att en användare har låtit sin häst galopperat vidare och så fort den hästens namn nämns i någon tråd så ryker tråden! Okej om den användaren inte vill gå ut och berätta hur allt ligger till, men för det ska väl inte en tråd tas bort? Vad är det här för interna favoriseringar som finns?!

Sv: VAD är detta egentligen?!

Och det är något även lilla jag har uppmärksammat och funderat över...

Ett svar med en bra förklaring vore minst sagt på sin plats.

Varför lägga ett sådant här inlägg till TS när du vet att hon fått ta bort sin häst?? hjärtlöst gjort!
Citerar ditt inlägg

"Men hallå, Tuben kanske vill bada i lyx? "

För det andra är länkar till annonser och länkar som dessa öht ej tillåtna annat än som fördjupande i diskussioner och denna tråd gav ingen diskussion.

Vad hade du för glädje av tråden som gör att du blir upprörd över att den försvann?

Senast ändrad:

Mysko skrev:
"Men hallå, Tuben kanske vill bada i lyx? "

Jag fick veta det EFTER att jag skrivit det där! Schysst att du AVSLÖJAR det då när h*n tydligen inte vill berätta det!

Glädje? Jag blir fundersam!

Senast ändrad:

Du visste så väl innan.
Du har ju redan + fler avslöjat det med en viss .......

Nej, det gjorde jag inte alls. Fick reda på det efter jag skrivit det där.

Spelar väl egentligen ingen större roll om vilka som vetat om det då det faktiskt inte är någon som gått ut med det i klartext här på buke-bortsett från dig nu.
Rykten går oavsett vad.

Och även om nämnd borttagen tråd innehöll länk till annons så är det knappast den första där Tuben 'råkat' nämnts vid, MEN som också borttagits, och det är nog det både TS och jag gärna vill ha ett svar på.

Om man nu inte vill gå ut med att ens kära häst har fått vandra vidare, men att den dock nämns i trådar-oavsett om det är från någon som känner till sanningen eller från en helt ovetande användare, så kan man väl låtsas som att det regnar än att ta bort en Hel tråd (oavsett om tråden leder till en större disskution eller ej) -vilket är mer uppenbart och misstänksamt!

Skriver 1 gång till varför tråden togs bort
För det andra är länkar till annonser och länkar som dessa öht ej tillåtna annat än som fördjupande i diskussioner och denna tråd gav ingen diskussion.

Buke är ett diskussionsforum och länkar från annonser och företag får ej förekomma.

Och även om nämnd borttagen tråd innehöll länk till annons så är det knappast den första där Tuben 'råkat' nämnts vid, MEN som också borttagits, och det är nog det både TS och jag gärna vill ha ett svar på.

Vad andra har gjort kan jag ej svara på.

Nej, det gjorde jag inte alls. Fick reda på det efter jag skrivit det där.

Detta skrev du i ursprungsinlägget nyss fått reda på?

"Jag har uppmärksammat att en användare har låtit sin häst galopperat vidare och så fort den hästens namn nämns i någon tråd så ryker tråden!"

Cronis skrev en tråd för ett tag sen på gnägg om att hästen var halt. Då det kom frågor ang en terrängträning som genomförts två veckor tidigare valde du att låsa tråden med motiveringen att eftersom Cronis inte är här just nu så låser jag tills hon vill öppna tråden igen. Det var alltså inget bråk i tråden, någon frågade bara om hältan och träningen. Tråden låstes naturligtvis aldrig upp utan föll snabbt bort pga ålder. Var det också något en moderator ska göra? Om jag inte tänker logga in i morgon, kan ni låsa alla mina trådar till jag begär att få dem upplåsta igen?

Det är naturligtvis tråkigt om det är så att hon mist sin häst, och hur hon vill diskutera det på forumet eller ej är hennes sak. Men att du som moderator går in och plockar i detta tycker jag är väldigt märkligt. Speciellt som alla vet att du och Cronis är goda vänner utanför forumet är det väldigt känsligt.

Jag har själv inte varit inblandad i någon av trådarna utan har iaktagit det hela utanför.

Förstår att denna låsning som ej blev upplåst kan tolkas så MEN denna tråd föll i glömska - inte lätt att komma ihåg allt.
Eftersom det spekulerades + skrevs saker från dom i stallet som inte cronis kunde försvara sig emot ansåg jag att tråden skulle låsas tills cronis kunde komma in o skriva själv. Hon var inte inne på ett långt tag och jag glömde tyvärr tråden - synd att ingen påminde mig!
Givetvis ska saker ifrågasättas MEN man måste kunna försvara sig innnan spekulationerna går över styr.
Tror ingen hade velat ha en sådan tråd öppen då man fått ta bort sin häst.

cronis och jag är inte mer vänner än vad jag är vän med andra här.
Ja vi har träffats 1 gång för ett par år sedan men vi har ingen kontenuenlig kontakt-jag svarar ibland i hennes trådar - det är allt.

Särbehandling av cronis finns inte då hennes trådar ryker på samma villkor som andras.

Tycker bara det är plumt gjort att skriva en sådan sak i tråden då man vet.
Men det var inte därför som jag plockade tråden då jag ansåg att tråden med en länk till en lastbil som är till salu inte ska ligga under ett chattforum precis som alla andra tillsalulänkar inte får.

Att Cronis inte skrev på forumet är väl inte anledning till låsning av hennes tråd? Det kan jag inte hitta i forumreglerna i alla fall? Jag ska inte vara hemma på 3 dagar, kan ni frysa alla mina trådar tack.
Så praktiskt om man blir inträngd i ett hörn i någon diskussion. Frys tråden till mig. Cronis skapade dessutom tråden själv innan hon försvann. Skapar men en tråd kan man väl förvänta sig svar i den?

En annan märklig detalj är att då du fryst tråden med motivering att Cronis inte var här och kunde svara, var att hon ändrade sin avatar när hon inte var här.:angel:

Jag fick reda på att hennes häst hade avlivats och jag ansåg att spekulationer om hästen inte var trevliga att läsa JUST då utan hon skulle få svara på dessa när det lagt sig ang avlivningen.
Detta hade jag gjort för vem som helst i en sådan situation.
Det är bara att säga till om du hamnar i en sådan situation så ska jag hjälpa dig.

En annan märklig detalj är att då du fryst tråden med motivering att Cronis inte var här och kunde svara, var att hon ändrade sin avatar när hon inte var här.:angel:

Du verkar ha mer koll än vad jag har på cronis och du säger att vi är vänner?
Visst kan man gå in och ändra sin avatar och ta bort sin döda hästs bild? Man kanske inte vill se den varje gång man går in på buke?

Så nu ska jag fortsätta min pckning o städning och svarar jag inte så beror det på det.

Och nej jag kommer inte att begära låsning av tråden till jag kommer tillbaka :devil:

Anledningen till att jag la märke till det var att hon hade en avklädd bild på sig själv på sin avatar som många reagerade på. Inte någon död häst alltså.

Nu förstår jag inte? Du låste alltså tråden om hältan pga att hästen var avlivad? Men innan förklarade du ju det med att Cronis inte var här? Jag kan också förstå att hon inte vill diskutera hästen hon avlivat, men det var ju inte det det gällde.

Tråden om lastbilen har jag inte ens sett, det är inte den jag refererar till.

Senast ändrad:

Hm, var det inte en ros som kom upp som avatar samma dag som Tuben dog?

KL

I övrigt så vill jag passa på att fråga varför tråden "Hårda Bud" på dressyr låstes och togs bort så fort efter bara en 12 inlägg?

Jag har ingen aning om när hästen dog.

Hon bytte till en ros under den tid då tråden var låst med motivering att hon inte var här.

Förstår att denna låsning som ej blev upplåst kan tolkas så MEN denna tråd föll i glömska - inte lätt att komma ihåg allt.
Eftersom det spekulerades + skrevs saker från dom i stallet som inte cronis kunde försvara sig emot ansåg jag att tråden skulle låsas tills cronis kunde komma in o skriva själv. Hon var inte inne på ett långt tag och jag glömde tyvärr tråden - synd att ingen påminde mig!

Vem skulle påminnt dig menar du, du skrev ju klart och tydligt att Cronis skulle säga till om HON ville ha tråden upplåst, det är väl självklart att hon inte var så intresserad av det när hon blev ifrågasatt av hennes behandling av hästen.

Ni som var insatta i tråden kunde väl påpekat det då eftersom ni väl kommer ihåg att nu.

Synd att det bara är jag som är så glömsk MEN jag kan iaf skylla på min ålder :devil:

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 473
Senast: mackan
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 647
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 457
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama