Vad är det som händer?

aiquen

Trådstartare
Vi hade ju för ett tag sedan problem med vår hanhund då en av tikarna i byn löpte. Han var alltså helvild vilket går att läsa om i den här tråden.

Nu har han dock lugnat ner sig betydligt. Han smiter inte längre, han piper inte, han är inte så rastlös och han äter igen. MEN han har då börjat spy istället. :confused: Varje dag de senaste dagarna har han spytt minst en gång. Oftast eller alltid efter frukosten.

Varför gör han det? Han äter samma mat som alltid (Carrier), i samma mängd, på samma tider etc. Även allt annat i hans omgivning är som vanligt.

Tycker det har varit mycket på gång hos denna hund den senaste tiden. :crazy:

Edit: Kan tillägga att vi kommer ringa vår vet. i morgon för att höra vad hon har att säga om saken.

Senast ändrad:
Sv: Vad är det som händer?

Min gissning är att det beror på att han inte ätit så mycket mat på ett tag och då blir det lite häftigt om han plötsligt ska äta samma mängd som innan han matvägrade. OJ, det blev en lång mening! Hoppas du förstår vad jag menar. Det är julika med oss om vi inte ätit så mycket på ett tag. Mgsäcken krymper helt enkelt.

Jag kanske borde läsa gamla tråden :angel:

Men har aldrig hört om att en magsäck krymper sådär fort.

Vi har också funderat på om det kan vara något sådant så vi drog ner en liten aning på maten de första dagarna, men nu har det ju gått ett tag så nu borde magen vant in sig igen isf?

Idag har han för övrigt inte spytt. :bump:

Okej, vad är symptomen på magkatarr hos hund? Vad gör man åt det? Är det allvarligt?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
613
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
937
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 006
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar