Vad är det min häst fått i svansen?

R

Rohidam

Jag har ett 11 år gammal halvblodssto som för ett par dagar sedan fick någon form utav svansklåda. Hon har som små sår under svansen. Det var först som skorpor på såren. Nu efter tvättning morgon och kväll i ett par dagar med vanligt vatten så är såren nästan läkta. Hon kliar sig dock fortfarande.

Vad kan det vara? Hon är regelbundet avmaskad och jag tror inte att det är soleksem, eller? Hon är skimmel och har visserligen haft soleksem förut men inte i svansen utan uppe vid öronen och på halsen och det var många år sedan.

Vad tror ni det är som spökar? Man har ju hört talas om hästar vars svansar ruttnat bort och det vill jag inte vara med om.

Tacksam för era tips!

Sv: Vad är det min häst fått i svansen?

min foderhäst som va flugskimmel hade sår udner svansen, det va hudcancer, malink melanom eller hur man nu stavar det..:crazy:

Ja, mitt sto har också melanom i svansen. Hon är inte flugskimmel utan vanlig avblekbar. Vad gör man åt det här kliandet då och varför har det blivit som det blivit?

veterinären jag ahde sa åt mig att det berodde på solen på våren att den va stark och att det blir en reaktion i cancern..men jag hade på mycket helosan som va svalkande..
jag tycker iofs du ska ringa och rådfråga en veterinär..

Liknande trådar

Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: caballus
·
A
Hästvård Intressant det här med täcken.. Måste man täcka hästen? Varför täcker man sin häst? Jag har många gånger diskuterat det här med...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 384
Senast: nimbo4ever
·
I
Islandshäst Alltså en till exem tråd, sökte i gamla men hittade inte det jag sökte. Har två unghästar 2 och 3 som nu i år har börjat klia man och...
Svar
15
· Visningar
1 386
Senast: Korven
·
J
Islandshäst Hej, min häst har haft exem ett par år nu. Han kliar inte i varken manen eller svansen så länge han har täcke på och smörjas någon gång...
Svar
18
· Visningar
3 274
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama