R
Rohidam
Jag har ett 11 år gammal halvblodssto som för ett par dagar sedan fick någon form utav svansklåda. Hon har som små sår under svansen. Det var först som skorpor på såren. Nu efter tvättning morgon och kväll i ett par dagar med vanligt vatten så är såren nästan läkta. Hon kliar sig dock fortfarande.
Vad kan det vara? Hon är regelbundet avmaskad och jag tror inte att det är soleksem, eller? Hon är skimmel och har visserligen haft soleksem förut men inte i svansen utan uppe vid öronen och på halsen och det var många år sedan.
Vad tror ni det är som spökar? Man har ju hört talas om hästar vars svansar ruttnat bort och det vill jag inte vara med om.
Tacksam för era tips!
Vad kan det vara? Hon är regelbundet avmaskad och jag tror inte att det är soleksem, eller? Hon är skimmel och har visserligen haft soleksem förut men inte i svansen utan uppe vid öronen och på halsen och det var många år sedan.
Vad tror ni det är som spökar? Man har ju hört talas om hästar vars svansar ruttnat bort och det vill jag inte vara med om.
Tacksam för era tips!