Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk snackar så mycket skumt så lägger inte det på minnet ens. Senast igår var det en äldre man som kommenterade när jag la en mopp och en skurhink på rullbandet vid kassan ”Här ska det städas efter nyår”. Jag bara ”hmm” och han ”ja det är bra att städa”.
Precis som om det vore en jätteudda grej att köpa, varenda människa har väl en skurhink med mopp
Jamen eller hur. Samma här.Men hur får du golven rena om du aldrig skurar dem?
Mina mopphuvuden åker i tvätt 60 grader efter varje användning. Luktar aldrig illa och golven blir rena.
Fest för diverse folk i en grupp jag var med i. Jag och Söta Tjejen satt och pratade i köket. Inte Så Brighta Killen kommer in och säger till Söta Tjejen: "Åh, här sitter du alldeles ensam".Vet inte om det är det konstigaste, men jag har fått höra exakt samma två gånger på mitt jobb inom handeln.
-Ja, jag ser inget folk någonstans, så nu frågar jag dig.
Tvättar du golvbrunnslocket i tvättmaskinen? Detta måste provas isåfall, hatar å försöka rengöra den.Jamen eller hur. Samma här.
Tvättar alltid alla moppar, trasor och microtrasor efter en städning i 60 grader.
Disktrasorna används högst i en vecka, sen byts dom och återanvänds efter tvätt.
Har jag städerskan hemma så vet hon om det och lägger allt i en påse när hon är klar.
Hon använder för övrigt orimligt med tvättdukar, vilket jag bara tycker är bra.
Jag brukar också skicka med locket till avloppsbrunnen i tvättstugan. Går alldeles utmärkt.
Och gallren till fläkten brukar åka in i diskmaskinen, men det var Off topic.
Hur skurar du golven då?Jag äger ingen skurhink. Fattar inte vitsen alls. Och absolut inte nån såndär mopp som brukar höra ihop med skurhink. Såndär som man flyttar runt smutsen med och som alltid luktar ruttet?
Ibland måste man höja lite på ögonbrynet åt vissa kommentarer.
Så vad är det konstigaste du fått höra?
En grej som hände nyligen var att jag satt och väntade inne på sjukhuset när en man plötsligt smyger upp bakom mig, böjer sig ner och viskar i mitt öra att strax börjar schlagern, sen pilade han iväg. Kvar satt jag och kände väl mest att "jaha, det hände".
En annan gång stod jag på stan och blev passerad av ett par överförfriskade herrar som jag gissar håller till på gatan. Den ena stannade och tittade på mig och utbrast "Du har blivit snyggare sen du blev äldre" och den andra instämde nickande.
Jag har aldrig sett dem förr, men bestämde mig för att ta det som en komplimang.
Det innebär att du är osynlig och det är ju helt klart uddaFest för diverse folk i en grupp jag var med i. Jag och Söta Tjejen satt och pratade i köket. Inte Så Brighta Killen kommer in och säger till Söta Tjejen: "Åh, här sitter du alldeles ensam".
Haha, jag har också fått höra den!”Du ser så rysk ut!”
Det där kallar jag för mopp. Blöt sak på pinne, liksom.
Jo mopp heter de båda. Det var i kombination med skurhink som jag tänkte på en sån som ser ut som en bichon friseHaha, jag har också fått höra den!
"Du är inte svensk, va?"
"Eh, joo..? "
"Du ser inte svensk ut. Du ser typ, rysk ut"
Det där kallar jag för mopp. Blöt sak på pinne, liksom.
Haha och vad är du då? En utomjording