Fast återigen, de finns inte i Sverige.Fast en botflies spirder inte nagra sjukdommar sa fastingar ar mycket mer skrammande om det kommer till det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast återigen, de finns inte i Sverige.Fast en botflies spirder inte nagra sjukdommar sa fastingar ar mycket mer skrammande om det kommer till det.
Fast återigen, de finns inte i Sverige.
Jag tycker bara att det är så hemskt onödigt att föreslå att det skulle vara något som är helt orimligt.Min kommentar var bara att det inte direkt ar att skrammas att foresla att det ar en botfly istallet for en fasting.
Tycker det ser ut som en typisk fästing, dock så är det bra att kolla upp då ringen runt om kan tyda på borrelia så det är bra att kolla upp.Visa bifogad fil 145550
Det blev en gigantisk bild och jag kan inte ändra den. Den här fläcken dök upp igår kväll. Det syns nog inte men den är grön och grå i mitten och röd omkring. Ser typ ut som ett maskhål. Funderar på om det kan vara ett fästingbett. Är det någon som känner igen det här?
Litet brännsår eller blåsa som torkat in? Skorpor kan ju se konstiga ut och det kan ha kommit ludd eller annat i själva skorpan.Min kameran suger, den vill inte ta närbilder. Det kan vara en fästing som krypit in under klockan. Frågan är ju vad man gör med det. Bara vänta och kanske ringa vc nästa vecka. Eller inte ringa alls
Visa bifogad fil 145563
Jag tycker inte att jag skräms så blev nån rädd så var det inte meningen.Mendet är inte samma som botfly, och styngflugan är inte aktiv än. Varför skräms du med saker som inte är rimligt?
Att det inte är rimligt i Sverige? Det är lite som att föreslå att ha blivit ormbiten av en orm som finns i Australien. Eller en spindel som bara finns där. jag menar, det KAN ju hända, rent tekniskt liksom. Troligt, nej.Jag tycker inte att jag skräms så blev nån rädd så var det inte meningen.
TS ställde en fråga och jag gav ett förslag, vad är fel med det?
TS ställde en fråga och jag gav förslag, vad är fel med det?
Precis vad jag tänkte, men inte vågade skriva...Ingen aning om vad det kan vara men hade personligen inte kunnat hålla mig från att blöta upp det, pilla bort det svarta och klämma/ta bort det vita.Tvätta, lägga om.
Men om huvudet sitter kvar är det väl en fästing som du har försökt ta bort, eller har det annars kunnat bli såNu har jag pratat med Kry, det röd spred sig under natten. Läkaren sa att det såg ut som en allvarlig infektion och med tanke på att huvudet sitter kvar och det röda så sa han att jag ska till akuten idag redan. Får inte vänta som jag föreslog för detbder ganska illa ut nu. Så antibiotika efter att dom fått ut fästingen. Åker alldeles strax
Jag har kliat bort fästing i sömnen (som jag inte upptäckt) men huvudet blev kvar. Så det kan ske utan att man vet.Men om huvudet sitter kvar är det väl en fästing som du har försökt ta bort, eller har det annars kunnat bli så?
Vet inte alls, har ju inte sett fästingen, tror den gömt sig under min klocka och att jag liksom skavt bort fästingenMen om huvudet sitter kvar är det väl en fästing som du har försökt ta bort, eller har det annars kunnat bli så?