Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

svängda pannband
super breda nosgrimmor på små smäckra hästar
achen nosgrimma
schabrak med en spetsig kant bak och har fransar
syntetgjordar
skitig utrustning!!!!
sadlar som inte passar
sen så länge allt är helt och rent får folk matcha hur dom vill,

*KL*

* limegrönt eller orange, speciellt när det är matchande huva + schabrak + lindor, stackars häst
* överdrivet matchande öht
* virkade luvor
* polotrenden med enorma broderier osv
* jeansridbyxor med supersynliga sömmar och enorma blaffor på backfickan
* hjälmen med flaggan på, om man inte rider i landslaget
* täcken där alla bensnören mm har ersatts med balsnöre, köp för f-n ett bensnöre för en femtiolapp
* allt från John Whitaker

kommer säkert på mer så fort jag tryckt på "skicka"....:D

Ha ha! Jag blev full i skratt när jag såg i din lista att du tycker bomlösa sadlar är fult. Det syns ju inte. :)

Jag håller inte med dig :p

Jag tycker visst att det syns på så gott som alla bomlösa att de är bomlösa, även på tex StarTrekk sadlarna och liknande.
Tyvärr inte positivt för det estetiska men det kan ju vara rätt för häst och ryttare om än mer eller mindre fult..

*KL*
Folk som lindat "dressyrbenlindor" upp på halva framknäna på hästarna.
Och det komiska är att de gör det för att de tror att det är snyggt.

Annars tål jag det mesta, eller nej föresten...

Jag är allergisk mot ffa distansträns, där folk inte har spänt remmarna, utan allt hänger jättelöst, tex hackamoret nere på näsborrarna, käkremmen är vid underläppen, och bettet skramlar mot framtänderna.
DET är både fult och hemskt.

* Dyon difference-tränset
* Hööks Hunterträns :eek:
* Luvor
* För mycket matchning, lagom är snyggt (dvs KANTEN på schabraket kan få matcha med antingen ryttarens kläder eller benskydden)
* JW-grejer, fattar inte grejen med engelska flaggan?
* Grimmor som sitter för löst +(all annan utrustning som sitter för löst o hänger)
* Illasittande sadlar, kanske inte för att det är fult (jo, det är det), men varför ska häststackarn gå med en illapassande sadel?
* Tretornstövlar
* Nos- och nackludd (ffa på träns) + luddgrimmor
* Catagos gröna schabrak med orange kant
* Orange saker generellt
* Tunna svansar
* För långa manar
* Jofa-hjälmar och nya billiga "nybörjarhjälmar" som "alla" har nu
* Träns i andra färger än svart o brunt
* Sadlar i andra färger än svart o brunt
* Breda nosgrimmor, allra fulast är det med vit fodring o att nosgrimman är så tjock så att:
* Bettringarna står ut
* Ljust läder på mörka hästar och på skimlar
* Stora loggor, på allt, helst ska det vara logglöst enligt mig
* Färgade stigbyglar
* Tjocka lurviga grimskaft :eek: huuuu vad äckliga de är!

Oj vilken lång lista :o

KL

Det fulaste jag vet är neongula reflexjackor, sen får det vara hur praktiskt det vill. Även hjälmreflexer dagtid fattar jag inte grejen med, otroligt fult och förstör den snyggaste av hjälmar.

Annars bryr jag mig inte särskilt mycket, men dåligt utpassad utrustning är sällan snyggt.

Hjälmreflex har jag alltid vid uteritt, även dagtid. Skulle man råka trilla av & bli liggandes så upptäcks man lättare i och med reflexen.

Kul att läsa de olika åsikterna :) Många här blir nog allergiska mot min utrustning ;) Jag har mycket glitter & bling; på pannband, schabrak, stigbyglar, stövlar, vantar, spöet, hjälmen... Och jag är över 40.. :o

Ponny saker, bling bling, massa hjälptyglar och nosgrimmor, ridhjälmar som ser ut som cykelhjälmar, färgade träns, konstläder osv. Finns massor xD

Ja, troligen...

Snygga listan;

Mellanbrunt läder (diskreta detaljer)
Samtlig textil i marinblått, beige eller vitt (diskreta kantband och passpoaler)
Ryttarkläder i marint, beige, brunt och vitt

Så... klart.

:rofl: :rofl: :rofl:

Känns aldrig som om du skulle vilja ösa på med lite färg en eller annan gång?!:rofl:
Förlåt, kunde inte låta bli, var och en har sin smak!:bow:

Plastiga schabrak
Lackade träns
Småmönstrade/rutiga ridbyxor
Plast-träns
Bettskivor
Jofa-hjälm och motsvarande
Gummiridstövlar

Sen finns det ju sånt som jag själv inte vill ha men som kan vara snyggt på andra, t.ex. bling-bling

Kl

Lägger till:

Flaggor! Varför visa att man är svensk (eller ännu konstigare från Storbritannien...) om man inte tävlar internationellt?

Kl

Jag blir helt brydd, vääldigt många som avskyr orange, och jag älskar orange :o :D

Jag är också brydd. Många tycks avsky jeansridbyxor och jag som tycker de är så snygga. :D Jag har inga men skulle vilja ha.

Däremot sällar jag mig till de andra som inte gillar orange.

Jag tycker inte att det är snyggt när man har en aachen nosgrimma och så har man tagit bort snokremmen så bara den lilla flärpen är kvar på nosgrimman. Det tycker jag ser slarvigt ut haha :bump:
Sen sadlar som ligger för långt fram är heller inte snyggt, och inte bra såklart.
Heller inte schabrak och fleecetäcken med för stora loggor och krimskrams. "Glitterpärlor" däremot är fint !
Och inte v-formade pannband :) Lite vad jag kom på iallafall :)

KL
Även hjälmreflexer dagtid fattar jag inte grejen med, otroligt fult och förstör den snyggaste av hjälmar.

Dels slipper man plocka av och på så mycket när man väl behöver reflexer dels är det bra om man missbedömer hur länge man ska vara ute och det börjar skymma. Därför har jag också varseljacka och stigbygelrexer vintertid. Men snyggt är det inte :D

*svart läder
*reflexjackor
*tjocka förbyglar
*londonfärgat läder
*schabrak utan våffelinsida
*boots (ser så klumpigt ut)
*färgade stigbyglar, okej med freejump men bara några färger
*för korta stövlar
*utsläppt hår
*allt med flaggor på
*alla märkeskopior

Det jag kom på just nu ;)

Kul att läsa de olika åsikterna :) Många här blir nog allergiska mot min utrustning ;) Jag har mycket glitter & bling; på pannband, schabrak, stigbyglar, stövlar, vantar, spöet, hjälmen... Och jag är över 40.. :o

Haha visst är det :)
Även om du har saker jag aldrig skulle få för mig att köpa tycker jag det är härligt att folk är så olika och att man vågar köra på det man själv tycker är fint och gillar :)

Jag vill nog påstå att du och din häst inte alls skulle passa i en diskret stil, det är nog inte ni om ni gillar så mkt bling å skulle se konstiga ut i annat :)

Jag håller inte med dig :p

Jag tycker visst att det syns på så gott som alla bomlösa att de är bomlösa, även på tex StarTrekk sadlarna och liknande.
Tyvärr inte positivt för det estetiska men det kan ju vara rätt för häst och ryttare om än mer eller mindre fult..

Soffkuddemodellerna syns det ju på men annars ser man inte på dem om de har bom eller inte. De ser ju exakt ut som de med bom. Flera modeller finns både med och utan bom.

Fulast på ryttare:
Jodphursridbyxor, långa chaps, hjälmar som ser ut som cykelhjälmar

Fulast på häst:
Vojlock, jättegamla sadlar

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: cewe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
419
Senast: Tuvstarr
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka