Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

Sv: Vad är det fulaste du vet i utrustningsväg?

*lånar knapp*

27436387034970.jpg

Väcker hemska minnen från första ridskolan! :eek:

kl

är det ingen som tycker långa stroppar, ex. vis flärpor från för långa stigläder eller flängande stroppar på tränset är jättefult? :devil:

jaja :p bara för att jag inte är så smart xD

Tycker också att det tränset är för jä**la fult, mn et ska tydligen fungera mycket bra. Ligger ju inte och trycker på alla nervtrådar och sådant som finns precis bakom öronen. Kanske något att ha när man rider ut i riktigt ödsliga marker?:crazy:

Det fulaste jag vet:

Pessoa schabraken
Olika färg på läder
Bettringar (mest färgglada)
Randiga ridbyxor
Eksemtäcken & halstäcken
Flughuvor
Sadelgjord med magplatta

Säger inget om funktion.. :P

Ok, jag är rätt strikt med utrustning... så min hatlista kan bli rätt omfattande. :D

Allt från Ponnyprakt (undantag för shettisar och barn under 10 år)
All utrustning i rött (undantag julhelgen), gult (undantag påskhelgen), orange (undantag Eskadron kollektion), äpplegrönt, rosa, lila eller vilken annan färgglad färg du kan komma på.
99% av alla nitträns
Samtlig utrustning för islandsgenren
Samtlig utrustning för westerngenren
Nylonträns
Bettplattor i färg (transparent är ok)
Bomlösa sadlar är skitfula med ytterst få undantag
För mycket fårskinnsludd (mer än 2 saker)
Lindor som inte är helt korrekt lindade fult och farligt!
Knoppar som inte är knoppade enligt Flyingemodellen
Mantape
Blandat svart och brunt läder
Bling, bling på schabrak, benskydd, spön och handskar (enda som är okej är ett blingat pannband till ett diskret träns)
Hakar på träns och/eller tyglar
Flerfärgade gummityglar
Tjocka gummityglar
Hööks tvåfärgade ridbyxor
Hööks nitträns och förbygel ligger förresten rätt högt på min hatlista
Shires hela klädkollektion... rosa och ljusblått... :eek: :eek: :eek:
Horzes ljusblå /beigea schabrak... :eek:
Smutsiga, oputsade och trasiga saker

Jag har så otroligt mycket mer jag skulle kunna skriva, men jag har inte tid... :rofl: :rofl:

Vi har samma smak vad det gäller detta verkar det som! :p Kan lägga till jacsons converse-liknande ridskor. :crazy: Samt precis som du nämnde olika färg överhuvudtaget på träns, sadel, benskydd, hjälptyglar, osv. Personligen vill jag helst ha stövlarna matchande med resten av utrustningen men det kan bli lite svårt om man rider mycket hästar.

I övrigt verkar du fått med det mesta av det värsta! ;)

Okej, här kommer min lista!

* All westernutrusting typ.
* Bettplattor, kanske praktiskt men så fult!
* Vojlockar
* Dem dära blåa bootsen från H**ks! *spysmiley*
* Bomlösa sadlar.. :o
* När man har kanske en svart sadel & ett brunt träns, elr tvärtom! Tycker det är skitfult. Man kan väl ändå matcha lite eller? :p
* Jofahjälmar. *spy*
* Dem döra stigbyglarna som gör att foten inte kan åka igenom. Dem har typ 'galler' elr ngt sådant. Ni vet vilka jag menar. Asfula är va dem är.
* Chaps med fransar!
* Svanskappa
Har säkert en massa mer saker men jag orkar inte nu ;O ;P

Ang. Svart sadel och brunt träns; Jag har själv så, men det är p.g.a att jag inte har någon annan sadel (ska prova ut en ny på tisdag :love:), och jag vill ha bruna saker *älska* till min ponny.. Så dom som har det kanske inte egentligen vill ha så, utan kanske för tillfället inte har något annat val :crazy:??...

Haha!! Det är nästan så man vill köpa vissa av dem här grejerna bara för att irritera folk! :banana::D

Till alla: Är det inte ekipagets/hästens utstrålning och utseende som gör vad den passar i, och vad som är fint och fult? Anser jag iaf.. T.ex. endel tycker ju att tobaccofärgat läder är fult, men det avgör väl hästens färg om den passar i det eller inte?? Tål kritik :/

Tycker någon överhuvudtaget att någon utrustning är fin? Listorna är ju så långa att man börjar fundera :crazy:... Vore kanske bättre med en tråd där alla skrev vad dom tycker är fint, mer positivt iallafall :smirk:..!

det tkr jag med ;) Det finns nästan alltid nån som passar i nån grej.

* Kombinerat två olika färger på läder ex brun sadel svart träns
* Rosa! FY! Finns inget värre!
* Schabrak med siffror och blin bling och skit.
* Fuxar med rött. Gaaah!

Säkerhetsvästar...

jeansridbyxor
grimma i typ 5 färger:eek:
röd aktigt utrustning
och så massa annat säkert..:D

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: cewe
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
419
Senast: Tuvstarr
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka