Vad är det för växt

Jessa_09

Trådstartare
Hej

Öppnade en ny hösilagebal idag och det var massor av en växt i som jag aldrig sett förut (vad jag kommer ihåg). Har letat efter olika växter/blommor på internet men inte hittat vad det kan vara. Är de någon som vet vad det är för växt? och om den är giftig för häst?
växt.webp

Tack för svar. Ja det ser ut att vara den. Så skönt att veta att den inte är farlig för hästarna :-)

Svårt med bilder men någon sorts målla skulle det kanske kunna vara?
De är i så.vall helt ofarliga såvitt jag vet.

Ser ut som sådana vi brukar få i våra balar, ibland några stycken ibland hur många som helst! Min häst lämnar dessa :) Tror inte de är farliga.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama