Corax
Trådstartare
Min häst har varit en liten ängel ända sedan hon föddes men för några månader sedan så började hon bete sig konstigt. Vid insläpp så kan hon ena dagen gå som vanligt, dvs i lugn takt, medans nästa så blir hon som helt blockerad och ställer sig mot en och far som ett skållat troll. Samma i ridningen (till den grad att hon blir farlig). Det finns inget mönster i det hela och hormonbaserat verkar det inte vara. Hon får heller knappt något kraftfoder och har uträknad foderstat.
Det är som om en ridå dras för när hon spänner sig. Man får inte kontakt med henne alls.
I stallet är hon sitt gamla vanliga jag.
Jag har spekulerat och vridit och vänt på allt men hittar ingen röd tråd.
Hästen är kollad i alla hörn och kanter och har inte ont någonstans. I alla fall inte vad som hittas.
Jag har en kliniktid inbokad för ytterligare koll samt lysning av rygg/halskotpelare.
Vad i helskotta kan det vara??
Tumör? Problem med hjärtat? Nerv i kläm? KS? Hjärnspöken?
Det är som om en ridå dras för när hon spänner sig. Man får inte kontakt med henne alls.
I stallet är hon sitt gamla vanliga jag.
Jag har spekulerat och vridit och vänt på allt men hittar ingen röd tråd.
Hästen är kollad i alla hörn och kanter och har inte ont någonstans. I alla fall inte vad som hittas.
Jag har en kliniktid inbokad för ytterligare koll samt lysning av rygg/halskotpelare.
Vad i helskotta kan det vara??
Tumör? Problem med hjärtat? Nerv i kläm? KS? Hjärnspöken?