Vad Är Det FÖr Fel???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare plommomgurkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 780
P

plommomgurkan

Min häst tappade först pälsen vid å runt bogen, tänkte inte mer på det trodde det var täckesskav köpte då en pyjamas. Men i förrgår var det jättetorrt och kändes som små plitor under, satte på fetsalva å hoppades att det skulle bli bättre. Men igår hade han ett stort sår på den ena sidan förmidligen har det väl spruckit så jag rengjorde och duttade på lite jodopax.
Vad kan det vara bara lite nyfiken???
Ska ringa vet imorgon:crazy:

Sv: Vad Är Det FÖr Fel???

Hmm, kanske någon slags parasit? svampinfektion?
Tänkte först, han är väl bara torr men kan han värkligen tappa pälsen då?

Kommer följa den här tråden.

i värsta fall kan det vara "pälsätare"...en parasit som "äter" hästens päls. veterinär kan skriva ut ett medel mot parasiterna.

Först ursäkta min stavning krångel med tangenterna.
Hur får de de där parasiterna "pälsätare"?
Ja det är väl bara att vänta tills imorgon men helst hade jag velat ha dit dem nu...är alltid så nojjig när det är nåt fel med min häst.:(

hej
Vet. har varit hos mig idag pga att min häst haft gaskolik idag:cry:
Han tittade även på såren runt bogen, men det var täckesskav å det skulle luftas och smörjas med fet salva.

Har varit i stallet från 10 till 22 helt slut....han fick kramplösande å det verkar vara på bättringsväg, ska smyga ut å titta till han i natt men det värsta jag tycker är att han hörde blåsljud på vä. sida. Är det helt slut för mig å min häst nu älskar verkligen denna häst..kanske jag målar upp en stor bild men han är ju mitt allt.
Vet. sa oxå att hästar som mitt fullblod som är lite nervös å så kan lätt få magsår. Köpte honom som ett tyskt halvblod men vi har kommit fram till att det nog mer fullblod i honom.(stam okänd)

Kram ledsen hästägare:cry:

Liknande trådar

H
Relationer Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
67 351
Senast: Hemlig21
·
V
Hästvård Lite info vad man kan vara uppmärksam på: Min ena häst började under försommaren att få som skorpor i huden, liksom små sår, man...
Svar
15
· Visningar
14 433
Senast: racerkorv
·
Hästvård Trots ett helt liv med häst både privat och yrke så har jag aldrig kommit i närkontakt med hovböld.. Nu skulle jag vilja veta hur...
Svar
12
· Visningar
5 071
Hästvård Nu behöver jag lite råd från er på buke. Vad tror ni om detta? En morgon när jag kom hem från jobbet och skulle släppa ut hästarna...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka