Vad är det för fel på värmesystemet i huset??

Sv: Vad är det för fel på värmesystemet i huset??

Denna elektrikers firma var här i höstas och installerade en annan grej och den unga killen som var här tog sig lite friheter som jag egentligen inte tycker är okej.
Installationen skulle ske utomhus, men han behövde komma in i huset och sätta i/ ta ur säkringen. Jag kunde inte vara hemma hela tiden utan jag lämnad upplåst när jag åkte iväg 1 timme och hämtade hö. När jag kom tillbaka så hittade jag "spår" i huset efter honom. Toalocket uppfällt och köksstol utdragen. På köksbänken stod hans termoslock.... När han var klar med installationen och kom in för att säga hejdå så gav jag tillbaka termoslocket med orden; Är den här din?
Fick svar; Ja, jag passade på att äta lunch och det var lite kyligt ute...

:grin:

Men det kanske bara är jag som inte tycker det är okej... :o
 
Sv: Vad är det för fel på värmesystemet i huset??

Det tycker inte jag heller, man kan ju fråga faktiskt, inte så att man hade sagt nej till det (inte jag iaf) men det känns fräckt att gå in utan att ha sagt till, okej för toan då, är man nödig så är man (även om man nu kunde fällt ner locket så kanske du inte märkt det :angel:

Jag fattar det som att du träffade honom innan du åkte? Då kunde man ju lite snyggt bara frågade om det var OK att gå för att låna toaletten och slå sig ner för att äta.
 
Sv: Vad är det för fel på värmesystemet i huset??

Jag hade självklart inte sagt nej om han hade frågat innan. Jag var hemma när största delen av tiden som han var här, därför kändes det ännu konstigare att han "passade på" medan jag var borta. :crazy:
 
Sv: Vad är det för fel på värmesystemet i huset??

Men det kanske bara är jag som inte tycker det är okej... :o


Det där skulle jag inte hänga upp mig på. Toabesök kan man ju inte gärna planera flera timmar innan, behoven kan ju ofta komma ganska snabbt. Du hade ju gett honom lov att gå in i huset och att han då skulle sätta sig ute på tomten i minusgrader (eller hur kallt det nu var) och äta sin lunch känns ju lite fånigt. Visst hade det varit bäst att fråga om maten, men jag hade nog tyckt det var betydligt värre ifall jag kom hem och han satt på trappen i kylan och käkade sin lunch för att han hade glömt att fråga om lov att få sitta inne och äta.
 
Sv: Vad är det för fel på värmesystemet i huset??

Men han måste ju ha vetat att han behövde äta lunch, så varför inte fråga medan jag var hemma och inte som det kändes "passa på" medan jag var borta?
 
Sv: Vad är det för fel på värmesystemet i huset??

Det kan väl vara så enkelt att han inte tänkte på det förrän det var dags att äta lunch. Och då råkade du inte vara hemma. Om du var borta en timme kring lunch så är det väl inte helt osannolikt att han kommer på att det är dags att käka lunch då. Det känns i alla fall som en naturligare förklaring än att han väntade på att du gick så att han kunde passa på att gå in och käka. Han kunde väl inte veta när du kom hem så om han medvetet ville 'tjuväta' inne hos dig känns det ju lite riskabelt.
 
Sv: Vad är det för fel på värmesystemet i huset??

Nej jag tror egentligen gott om mänskligheten och tror inte han väntade tills jag hade åkt. Utan det är bara min känsla "att passa på".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp