Vad är det för fel på min lilla kisse?

Cut3Leo

Trådstartare
Hej! Ska berätta lite om bakgrunden...

För lite drygt ett år sedan åkte min kisse, Ceasar, på något konstigt. Det började med att han börja släpa bakbenen efter sig och så småningom slutade han äta och dricka och blev väldigt uttorkad! Vi åkte till vet., de gav honom vätska och kollade honom men kunde inte veta vad det var som var fel. Våra egna teorier var en hjärnblödning eftersom bakbenen påverkades.

Efter lite tvångsmatning genom spruta och vätskeersättning så kom han på benen igen, det trodde vi aldrig.

Nu, idag, har han återigen fått tillbaka en del av symptomen. Han är mycket svag i bakdelen och har svårt att hoppa upp på saker och man ser det när han går omkring att han vinglar med hela bakdelen.
Han har dessutom mycket hastig andning och har allmänt tappat mycket i vikt, trots att han äter både det ena och det andra. Han är också väldigt tillgiven, han vill med andra ord gärna vara med ngn hela tiden, framförallt mig:)

Har ni några teorier på vad detta mystiska kan vara? Jag har läst lite, det jag fått fram är att en del av syptomen stämmer in på diabetes? Kan det vara fallet? jag är tveksam.
Uppskattar all feedback!
Mvh Michaela och Ceasar
 
Sv: Vad är det för fel på min lilla kisse?

ÅK TILL VETERINÄREN!!
Du har en katt som är vinglig, andas hastigt och tappar mycket i vikt!
Att be folk på ett forum gissa orsaker till dessa symptom är HELT fel väg att gå!

/Swat
 
Sv: Vad är det för fel på min lilla kisse?

Skulle kunna vara nån form av hjärtproblem. Precis som Swat skriver så är det väl bäst att ka in till veterinär snarast om ni inte redan gjort det. Framförallt just hastig andning är ju inte så kul för kissen.
 
Sv: Vad är det för fel på min lilla kisse?

Absolut, helt rätt. Men eftersom vet. Inte visste vad det var och föreslog avlivning då den troligtvis inte skulle bli bättre så, känns det som man ville ha lite erfarenheter från andra då han trots vet. Blev bättre och idag ändå verkar vara en lycklig kisse. Tack för ditt råd.
Mvh M
 
Sv: Vad är det för fel på min lilla kisse?

Byt veterinär?:crazy:

Har du gjort blodprov?
scanna hjärta/njurar?

Må katten "tillfrisknat" men att en katt rasar i vikt är INTE bra!
 
Sv: Vad är det för fel på min lilla kisse?

Ja det kan man göra.
Vi tog blodprov sist som ej visade ngt mer än det han hade då. Han äter specialfoder som ska hjälpa njurarna sedan han var liten. Men visst kan det vara det i alla fall.
Jag noterade att jag skrivit "mycket" på flera punkter men det är å överdriva, jsg blev nog bara lite orolig. Han har visat samtliga symptom men inte så illa som jag skrev det:) men jag vill oavsett ta reda på problemet. Ingen som vart med om ngt liknande med sin kisse?
Mvh M
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har inte vågat skriva någon glad tråd om det här med rädsla att det ska slå fel, men nu har hon varit feberfri i 12 dagar och jag...
Svar
15
· Visningar
1 369
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp