L
Lillflizen
Hej allihopa! Jag hoppas att någon kan hjälpa mej genom att ha någon idé om vad det är för fel på min häst.. Jag ska naturligtvis ringa till veterinären imorgon! Det började redan i höstas med att hon var stel att böja i höger varv och efter några veckor ringde jag till min equiterapeut. Hon hade tid först två månader senare men en vecka innan hon skulle komma var hästen nästan helt bra igen.. Jag avbokade tiden och allt var bra i ca tre, fyra veckor sen blev hon stel igen fast då kändes det som att hela hästen var stel i kroppen (inga problem att böja) när hon var uppvärmd släppte det! efter 1-2 veckor ville hon inte öka traven i paddocken utan bara tryckte ihop sej mer och om jag drev mer så bockade hon tjurigt och stannade. I måndags kändes hon jättestel och ville inte ens trava! VÄLDIGT konstigt för ett arabiskt fullblod! Dessutom har hon börjat snubbla väldigt mycket, även på jämnt underlag! Jag har bokat tid med equiterapeuten men hon kan inte förrän den 7:e mars och detta måste behandlas på något sätt nu! Nån som har en idé om vad det kan vara? vet inte vilken av veterinärerna som jag ska ringa.. Eller klinik direkt? Hjälp!!!