Mitt lilla sto på 16 år är jättelös i magen. Häromdagen ville hon inte äta och va hängig hela dagen. Nu äter hon men jag tycker att hon dricker dåligt. Jag tycker att "vecket" som blir mellan tummen och pekfingret när man nyper i halsen går tillbaka för långsamt.
Hon har inte haft nån feber, ingen hög puls eller konstig andning....Därimot va hon lite röd i sina slemhinnor samma dag som hon åt såligt.
Hon är fortfarande dålig i magen även om det iaf har slutat att rinna där bak....
Hon kan få lite stressmage vid träning och tävling.
Hon har inte fått nåt foderbyte eller nåt annat konstigt heller...
Veterinärerna säger bara att vi ska vänta och se på det. Att hästen inte verkar direkt sjuk, men jag ser att hon inte är som vanligt!
Hon har varit inne en gång då förra ägaren trodde att hon hade kolik, men det visade sig vara vätskebrist. Då hade hon feber men ingen diarre....
Ska man ge nåt för att stabilisera magen eller vad ska man hitta på...
//Hera som e orolig för sin pålla
Hon har inte haft nån feber, ingen hög puls eller konstig andning....Därimot va hon lite röd i sina slemhinnor samma dag som hon åt såligt.
Hon är fortfarande dålig i magen även om det iaf har slutat att rinna där bak....
Hon kan få lite stressmage vid träning och tävling.
Hon har inte fått nåt foderbyte eller nåt annat konstigt heller...
Veterinärerna säger bara att vi ska vänta och se på det. Att hästen inte verkar direkt sjuk, men jag ser att hon inte är som vanligt!
Hon har varit inne en gång då förra ägaren trodde att hon hade kolik, men det visade sig vara vätskebrist. Då hade hon feber men ingen diarre....
Ska man ge nåt för att stabilisera magen eller vad ska man hitta på...
//Hera som e orolig för sin pålla