Vad är det för fel på folk?

B

Breakdown

Igår vad jag och hayah ute och gick med hundarna (två dvärgpinchrar) på stan. Vi hamnade utanför ett café där vi stannar och pratar med min kusin som sitter där. Hundarna är lugna och sitter och väntar på att vi ska gå, när en man men hund helt plötsligt ska gå förbi. Visst lugnt, min hund börjar skälla lite men det brukar alltid lugna ner sig när hunden har försvunnit.
MEN då stannar mannen ca en meter ifrån och bara skrattar åt oss och frågar om de får leka medens jag har ett jäkla sjå med att få tyst på hunden som är asförbannad, det tar mig ca 1-2 minuter innan jag har honom tyst, DÅ går mannen iväg och skrattar.

Hallå? vad är problemet? Går man inte iväg med sin hund om man ser att en annans hund blir helt galen? Visst om han hade haft ett ärende på cafét eller matbutiken bredvid, men nu stannade han bara för att vi stod där med hundarna, för att retas eller nått.. jag vet inte.

usch vad arg jag var sen!
:crazy::crazy::crazy:

Sv: Vad är det för fel på folk?

Haha jag var med om exakt samma sak i förrgår!
Jag och killen skulle åka till hans föräldrar, och vi hade ju såklart hunden med oss. Innan vi hade packat oss in i bilen träffar pojkvännen på en av sina kompisar, så vi stod och pratade en stund. Då kommer en man gående längs gatan, och det blir ett jäkla liv på min hund. Jag försöker lugna han, går baki dom andra bilarna och gör lite lydnadsövningar för att få han att koncentrera sig på nåt annat, men GUBBJÄVELN följer efter oss och står bara och glor när jag kämpar på med min hund. Han skrattar, och står och tittar ända tills jag snör in hunden i bilen, då säger gubben "Så kan det gå.." och så går han iväg?

Fram med geväret!:devil:

Ja det händer mig jämt. Och min ena jycke kan vara på ricktigt pisshumör i bland och jag har fullt schå med att hålla henne på mattan. Sen är det roliga att de som stannar och glor med sin hund i utstäckt koppel ofta har en tvärilsk liten päls sak som bara vänta att få sätta tänderna i min jycke med. Jag säger nu förtiden bara "ursäkta men du får gärna passera lite fortare för jag försöker få min hund att ignorera din och det gör det lite svårare när du står stilla" de flästa går då bara förbi och nästa gång de ser en hund kanske de tänker sig för...

Haha jaa, min har också såna där "inte bra dagar" haha. Man har ju inget emot att folk är ute med sina hundar, trots att jag har problem med min ibland, utan det är bara det att dom ställer sig och ska visa sig vara bättre på nåt vis haha..

Då känner man ibland att "OJ, jag RÅKADE visst tappa kopplet och nu kommer min hund att äta upp din" moahaha!:devil:

Visst, sånt kan vara irreterande..men samtidigt förstår jag inte att om man nu har det problemet med sin hund..varför inte spendera mer tid för att arbeta bort det?

Visst, sånt kan vara irreterande..men samtidigt förstår jag inte att om man nu har det problemet med sin hund..varför inte spendera mer tid för att arbeta bort det?

Jag kan bara tala för mig själv, och jag spenderar all den tid jag kan till att träna bort det. För någon månad sen kunde han inte ens se en hund, så vi är på god väg :banana:

Då kläcker man någon spydig kommentar om gubbens hund och hans intelegens nivå..:devil:

Jag vet att du jobbar med lill killen, och det är inte sjysst av puckon att bete sig på det viset.. *morr*
Man måste kunna få vistas bland folk utan att någon viktipetter alt pucko ska lägga sig i, förutom om hunden uppebarligen inte ballat ur totalt...(eller ägaren)

Keep up the good work.

Killen betedde sig jättebra under dagen förutom den incidenten och det var en jävla idiotgubbe, hundarna blev ju inträngda mellan caféet och ett marknadsstånd iom han skulle stå där, inte nog med det så stod han i vägen för folk som skulle passera!
Vi var t o m på café och åt och hundarna skötte sig fint fast satt en hund på andra sidan.

KL

Nu vet jag inte om alla här har skaffat sina vovvar som valp eller omplaceringar,MEN om man har skaffat vovven som valp,varför har man då inte lärt den att "bete" sig vid hundmöten? Istället för att irritera sig över att någon glor när ens hund ej uppför sig?
Att inte hoppa/studsa/morra/vråla så fort den ser en annan hund?

Har förståelse för om man tagit en omplacering med inrotat beteende,då har man lite att jobba bort,det går,det vet jag av egen erfarenhet,men just om man har tagit hunden som valp,då är det ju lättare att lära den att bete sig från början!

Bara en undran!

Det där håller jag med om, det är lättare att forma en valp som man vill, än om man tar en omplacering. Men jag ser det så, att ingenting är omöjligt vare sig du har en hund du haft från valp, eller en omplacering som beter sig odrägligt. Alla gör vi våra misstag..;)

Själv har jag en omplacering som har varit själva djävulen, men som sagt.. med träning går allt..=)

Man blir så trött på vissa människor. De fattar inget.
Man kliver ju snabbt förbi . Och går vidare.

jodå,jag har suttit där i "skiten" själv med min nuvarande hun,en omplacering..
Två dagar efter hemkomst till mig,drog hon omkull mig på gårdsplan när grannens katt kom..
Och betedde sig som djävulen själv vid hundmöten..Speciellt rottis-tikar,men nu är vi ute och går med rottis-tikar!
Men som du skriver,träning ger färdighet,och min hund är ett bevis på det!
Men på omplaceringar,då är det jobb..
Men på en valp,den kan man ju forma själv!

Man blir så trött på vissa människor. De fattar inget.
Man kliver ju snabbt förbi . Och går vidare.

Ja det tycker jag också, det vore ju en annan sak om gubben hade nåt särskilt ärende just där jag stod, men nu hade han inte det, och att han följde efter mig gjorde att jag skulle vilja snöra mina skor i pannan på han...

jodå,jag har suttit där i "skiten" själv med min nuvarande hun,en omplacering..
Två dagar efter hemkomst till mig,drog hon omkull mig på gårdsplan när grannens katt kom..
Och betedde sig som djävulen själv vid hundmöten..Speciellt rottis-tikar,men nu är vi ute och går med rottis-tikar!
Men som du skriver,träning ger färdighet,och min hund är ett bevis på det!
Men på omplaceringar,då är det jobb..
Men på en valp,den kan man ju forma själv!

Skönt att det finns fler som har fixat sina hund-problem..:)
Visserligen känner man att man ibland vill ge upp när atlas beter sig som en skitstövel, trots att man vet att han egentligen kan, men då blir han sådär söt igen efteråt och då kan man ju inte låta bli att tycka om han igen..:D

Jag jobbar för fullt med hunden, han är hos mig på foder och jag har bara haft honom i ca 1 och en halv månad. Som hayah skrev högre upp hade han skött sig exemplariskt hela dagen, mött flera hundar men inte alls betett sig såhär, även satt en hund fem meter ifrån honom under en halvtimme när vi satt i fikade o han sa inte ett ljud.

jag vet att detta inte är ett bra beteende men jag jobbar med det och det har blivit mycket bättre på bara den här lilla tiden han har varit här.

Då kläcker man någon spydig kommentar om gubbens hund och hans intelegens nivå..:devil:

Jag vet att du jobbar med lill killen, och det är inte sjysst av puckon att bete sig på det viset.. *morr*
Man måste kunna få vistas bland folk utan att någon viktipetter alt pucko ska lägga sig i, förutom om hunden uppebarligen inte ballat ur totalt...(eller ägaren)

Keep up the good work.

Det hade jag gjort om jag inte hade haft fullt upp, kändes som om jag helst ville släppa E på hans hund :devil: muahaha.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 100
Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
5 034
Senast: Singoalla
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 825
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka