Vad är det får värde på min W-sadel?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Tristan von Avalon
  • Startdatum Startdatum
T

Tristan von Avalon

Jag har en Premium Ringold 15" (står det på den iallafall) smal bom och passar en normal-hög manke. Ljust läder och gudaskön för rumpan:)

Tänkte sälja den pga byte av häst och undrar nu vad jag kan ta för den :confused:

Vet inte vad det är för typ av sadel heller :confused:

Är det någon som har en idé? :idea:

//TA

Sv: Vad är det får värde på min W-sadel?

Har sett sådana för 6-8,kanske 9 tusen. Beroende på skicket. Men med sådan liten sits är dom lite svårare att sälja. Har märkt på marknaden att ju smalare bomvidd blir oxå billigare. Men andra har säkert andra funderingar än just mina:)

Bred bom=lätt att sälja är min erfarenhet. Ät priset under 10000 är det också lättare. Premiersadlarna tillhör väl inte de dyraste, men nånstans i den prisklassen (6-9000) skulle jag också tippa. Den kostar runt 15000 ny.

då var jag inte helt ute då:)

tack :Bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 191
Senast: super
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 192
Senast: Lavinia
·
Utrustning Alltså, jag söker en sadel med - böjd bom - hög och lång manke - bredd normal mot vid (jaa, säger inte så mycket med alla dagens sadlar...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka