Vad är det de gillar?

Dentaku bad om sin sambos hand. Låt oss se saken ur detta perspektiv: ingen ändrade sitt efternamn, ingen lämnade sitt hem eller sin familj för att flytta in till någon, ingen fick ett hem, katten styr detta hem trots att maken troligtvis är bäst på att laga mat och tvätta, vilket hans morfar gjorde för honom en gång i tiden. Ingen blir gravid, möjligtvis förstörs kroppar med smågodis. Tills den dag hon dör gör Dentaku allt bara för sitt eget välbefinnande och där ingår makens dito. Så vem gör vem en tjänst här egentligen? Förmodligen båda. Folk i största allmänhet behöver kärlek, så behandla din omgivning så som du själv vill bli behandlad, med respekt, heder och kärlek! Och helst utan mellanslag innan utropstecken.

<obsolet>" När du skall behandla din fru skall du sätta dig själv i en faders situation som skall gifta bort sin dotter. Vill du att hennes man skall behandla henne respektlöst och bryskt? Nej. Då skall du inte behagas av att behandla människornas döttrar på ett sätt som du inte vill att din egen dotter skall behandlas. Den principen måste alla människor känna till "</obsolet>
:confused:

Det ligger ju i din kvinnliga natur att vilja vara en god moder och god hustru.

11209480_10153099380658666_9042129988499226428_n.jpg

Gah, varför är det alltid så vidrig reklam här på buke?? Individuellt anpassad my ass...

Jag måste säga att det engelska originalet iaf var aningens mindre obegriplig än den svenska översättningen.

Framför allt är det ju skillnad mellan "Till the day she dies, everything she does benefits you." och "Tills den dag hon dör gör hon allt bara för ditt välbefinnande".

Det engelska betyder ju att allt kvinnor gör gynnar män (oavsett avsikten). Det svenska att allt kvinnor gör om dagarna är att anstränga sig för mäns välbefinnande.

Men det förklarar ju inte varför folk delar den svenska versionen på Facebook (jag har inte sett den där). Fast med tanke på alla konstigheter som delas på Facebook är jag väl inte förvånad :p Folk läser väl inte mer än "behandla din fru som du själv vill bli behandlad" eller något..

Texten är importerad från USA, och - faktiskt förvånansvärt hyggligt - översatt.
Otidsenlig är den inte, med svenska ögon, eftersom den inte är skriven för svenska förhållanden.

A lot of men act like they are doing a
woman a favor by asking for her hand
in marriage but let's think about this:
She changes her name, changes her
home, leaves her family, moves in with
you, builds a home with you, gets pregnant for you, bear ur children for
you, pregnancy destroys her body, she
gets fat, almost give up in the labour
room due to the unexplainable pains of
childbirth, even the kids she delivers
bear youw name. Till the day she dies, everything she does benefits you.
So who is really doing who a favor?
Dear Men appreciate your wife today
because it is not easy to be a Woman.

http://vdawggg11.tumblr.com/post/69918412486

Precis.
Den är inte skriven för svenska förhållanden och är i mina ögon främmande för vår verklighet här i Sverige.

Dentaku bad om sin sambos hand. Låt oss se saken ur detta perspektiv: ingen ändrade sitt efternamn, ingen lämnade sitt hem eller sin familj för att flytta in till någon, ingen fick ett hem, katten styr detta hem trots att maken troligtvis är bäst på att laga mat och tvätta, vilket hans morfar gjorde för honom en gång i tiden. Ingen blir gravid, möjligtvis förstörs kroppar med smågodis. Tills den dag hon dör gör Dentaku allt bara för sitt eget välbefinnande och där ingår makens dito. Så vem gör vem en tjänst här egentligen? Förmodligen båda. Folk i största allmänhet behöver kärlek, så behandla din omgivning så som du själv vill bli behandlad, med respekt, heder och kärlek! Och helst utan mellanslag innan utropstecken.

Tassetass höll upp ett graviditetstest framför sin väldigt nyvakna sambo och sa "Vi måste gifta oss". Ingenting förändrades jämfört med innan.

Nuff said. :D

Hen bad om sin sambos hand.
Låt oss se saken ur detta perspektiv: inget är så gott som en kärleksfullt tillredd tumkudde,
och de vitlöksmarinerade senor som hör därtill. Inte behövs det ändras något efternamn
när kirurgsågen plockas fram, och det gives dig ett hem där kreativ mat lagas, blodbestänkta kläder tvättas
och alla uppgifter som faktiskt din högerhand gjort för dig en gång i tiden...

Senast ändrad:
Det är inlägg som det här som gör att jag väljer att ta bort/sluta följa folk på FB. Det är tur nog sällan det dyker upp, men det händer..

Jag tror det finns två kategorier människor som delar liknande inlägg. Antingen är de helt enkelt idioter, eller så förstår de inte riktigt innebörden av inläggen men vill gärna framstå som djupa, eftertänksamma och intelligenta (när det i själva verket får de att framstå precis tvärt om). Jag tycker de som delar ofta brukar tillhöra den senare kategorin, de som även delar sånt som "Dela det här inlägget om du är emot Cancer och svältande barn, annars har du inget hjärta!" ....... :meh:

Och det är i stort sett aldrig någon ide att ifrågasätta, man kommer oftast ingen vart, det brukar vara svårt att föra diskussioner med människor som dessa..

Herrejösses, jag är en man O_o

Min sambo gör allt för mig som min mamma gjorde, min kropp kommer inte förstöras (i alla fall inte enligt mitt synsätt) och jag är på övertalningskampanjen byt till mitt unika släktnamn för jag tänker inte ta ett -ssonnamn.
Fast å andra sidan flyttade jag till honom (henne?).

Herrejösses, jag är en man O_o

Min sambo gör allt för mig som min mamma gjorde, min kropp kommer inte förstöras (i alla fall inte enligt mitt synsätt) och jag är på övertalningskampanjen byt till mitt unika släktnamn för jag tänker inte ta ett -ssonnamn.
Fast å andra sidan flyttade jag till honom (henne?).

Du får nog lov att styra upp det där litegrann, det känns lite okvinnligt. Enligt Anna Ankas livsvisdom, alltid en avsugning på morgonen kanske?

:D

Många män tror att de gör kvinnan en tjänst när dom ber om hennes hand.
Redan första meningen är ju helt åt helvete (och inte blir det bättre sen heller).

Många män tror att de gör kvinnan en tjänst genom att gifta sig?

Hur uppblåst ego får "många män" ha egentligen? Verkar inte finnas någon gräns.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: Pratsch
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 324
Senast: Masse
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 857
Senast: Dino
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 536
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka