Vad är bra till häst som behöver hull?

8

89madde89

Vad kan man ge en häst som har svårt att gå upp i hull? Hon var jätte mager i sommras,men sen gav jag henne Korn & Kraaft Groov 125 och det har blivit bättre,men inte helt.. Någon som vet något mer som är bra att ge för att få henne att gå upp?

Sv: Vad är bra till häst som behöver hull?

Vad kan man ge en häst som har svårt att gå upp i hull? Hon var jätte mager i sommras,men sen gav jag henne Korn & Kraaft Groov 125 och det har blivit bättre,men inte helt.. Någon som vet något mer som är bra att ge för att få henne att gå upp?

Vad får hon mer för mat?

Sv: Vad är bra till häst som behöver hull?

Fri tillgång på ett bra grovfoder med en protein/energi-kvot på över 6.5.

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka