K
krista
Idag när jag var hos min häst hände det en ganska otäck incident. Jag skulle tvätta rent ett sår som hon har fått på ena frambenet av en annan häst. Så fort jag nuddade det så bet hon mig i låret! Dum som jag var hade jag henne lös i boxen, självklart borde jag ha stallat upp henne i stallgången men jag tänkte det är ingen fara. Jag blev väldigt chockad och av ren reflex så smällde jag till henne Har haft henne i ett halvår och hon har aldrig bitit mig innan. Hon är visserligen väldigt speciell och lynnig.
Efter hon hade bitit mig så ställde jag upp henne i stallgången och satte på henne en munkorg för jag var ju tvungen att göra rent hennes sår. I början blev hon jätte arg men sen när jag hade gjort rent det lite så lugnade hon ner sig. Hon märkte väl att det inte var så farligt.
Jag tror att hon bet mig för hon inte var beredd på vad som skulle hända och att det gjorde ont på henne. Många säger att en häst aldrig biter eller sparkar sin "ledare". Det såg nästan ut som hon skämdes lite.....
Vad tycker du????
Efter hon hade bitit mig så ställde jag upp henne i stallgången och satte på henne en munkorg för jag var ju tvungen att göra rent hennes sår. I början blev hon jätte arg men sen när jag hade gjort rent det lite så lugnade hon ner sig. Hon märkte väl att det inte var så farligt.
Jag tror att hon bet mig för hon inte var beredd på vad som skulle hända och att det gjorde ont på henne. Många säger att en häst aldrig biter eller sparkar sin "ledare". Det såg nästan ut som hon skämdes lite.....
Vad tycker du????
Senast ändrad av en moderator: