Vad är lycka för er?

Överhuvudtaget inom hästvärlden så är det för mig såfort jag ser varje dag att min häst mår bra. När alla benen känns bra osv, när han är frisk helt enkelt. Efter ett halvår med skadad häst som nu springer glatt ohalt i sommarhagen med flocken, underbart.

Sen är det ju olika sorters rus man får när man rider också, tex när man galopperar ute i backarna och hästen tar i så han spricker nästan, när man nästen måste hålla i manen för att det går undan så. Sånt är häftigt, men lycklig blir jag såfort jag bekräftar att han är fräsch, då vet man att också alla möjligheter för allt är öppna.
 
För mig är det att köra ett heat med en stark och löpvillig häst på travbanan, precis när man svänger in på upploppet och man känner hur hästen börjar ladda, för att sedan explodera och bara... flyga. Hur många gånger jag än kör travhäst kommer jag aldrig över den obeskrivliga känslan.
Det, och att ge hästen långa tyglar i galoppbacken i skogen, ta tag i manen, och låta henne dundra iväg i sitt eget tempo precis hur långt hon vill, och själv bara sluta ögonen en stund och åka med.

Jag tycker det är så otroligt fantastiskt att få känna hästarnas urkraft och förstå exakt hur mycket styrka, snabbhet och vilja som finns inuti de där djuren, och att få ta del av den. Det gör mig lycklig.

Åh så mysigt. :love:
Det finns inte tillräckligt man kan lära sig av dessa djur. :):love:
 
Överhuvudtaget inom hästvärlden så är det för mig såfort jag ser varje dag att min häst mår bra. När alla benen känns bra osv, när han är frisk helt enkelt. Efter ett halvår med skadad häst som nu springer glatt ohalt i sommarhagen med flocken, underbart.

Sen är det ju olika sorters rus man får när man rider också, tex när man galopperar ute i backarna och hästen tar i så han spricker nästan, när man nästen måste hålla i manen för att det går undan så. Sånt är häftigt, men lycklig blir jag såfort jag bekräftar att han är fräsch, då vet man att också alla möjligheter för allt är öppna.

Så skönt att din häst mår bra!
Det är skönt att bara få följa med ibland. Brukar göra det när vi skrittar av hästarna utomhus på ridskolan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 462
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
716
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: valy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
839
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp